Ik merk nu al dat ik zonlicht tekort kom...Wat kan ik daar het beste tegen doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Behalve in je lunchpauze naar buiten gaan (zelfs een kwartier per dag je gezicht en handen blootstellen aan daglicht helpt al voor je aanmaak van vitamine D!) en echte lichttherapie-lampen:

Bij de betere lampenzaak/bouwmarkt hebben ze ook gewone gloeilampen die licht met een completer spectrum geven dan de lampen van de supermarkt. Vraag naar 'daglichtlampen'.

Ik heb er zelf ook snel last van (neiging om door te werken in plaats van pauze te nemen, dan kom je te weinig buiten). Sinds ik in alle 'grote' lampen daglichtlampen van 100 watt heb gedraaid, heb ik er veel minder last van. 's Ochtends zet ik veel licht aan, dan begin ik veel wakkerder en daardoor ook vrolijker aan mijn dag. 's Avonds zet ik ze ook even aan terwijl ik nog wat huishoudelijke dingen doe, om daarna pas over te schakelen op sfeerverlichting.

Tegenwoordig heb ik er veel minder last van!

PS zelf heb ik ooit een enorme voorraad van deze gloeilampen gekocht, maar tegenwoordig is er ook goede keus in spaarlampen. Behalve de term 'daglichtlamp' worden het ook wel 'fullspectrumlampen' genoemd. Ze worden vaak gebruikt door fotografen en mensen die vogels houden (en een dag-nachtritme willen nabootsen met kunstlicht), maar zijn ook prima geschikt voor in huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

ondanks de kou, toch zo veel mogelijk naar buiten gaan, daar doe je meer licht op dan binnen.
verder heb je speciale lampen voor lichttherapie, dat scheelt ook al veel.
ook kan je jezelf eens verwennen met een zonnebankje.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We waren dus tegelijk ;-)
Rieneke1
14 jaar geleden
ben benieuwd waar de min voor is??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk voor de zonnebank. Niet van mij overigens ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is dat ;-) +
Zoveel mogelijk naar buiten. Vooral met dit huidige vriesweer schijnt de zon vaak volop.

Nu zal dat misschien niet meevallen als je hele dagen binnenzit ivm je werk, maar je zou dan ook even je boterhammetje kunnen opeten tijdens een wandeling in een van je pauzes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
idd +1 :)
Geef er maar aan toe net zoals bij de dieren die daar gevoelig voor zijn......., dus: 'n winterslaap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin 's morgens met alle rolluiken of vensterblinden te openen en het huis te verluchten. Maak een fikse wandeling. En positief denken. Binnen zeven dagen winnen de dagen terug elke dag wat zonlicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Her klinkt heel gek, maar vergeet dat je zonlicht tekort komt... De mens heeft de prehistorie overleeft zonder veel zon in de winter... Straks komt de lente en dan heb je zonlicht nodig... Vergeet het gewoon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens in de prehistorie hoefde niet naar kantoor voordat de zon op was om pas weer naar huis te gaan als de zon weer onder was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar heb je alweer gelijk in... Wat moet ik nu met je? SuzyQ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je ook nog bedenkt dat de gemiddelde prehistorische mens de hele dag buiten doorbracht...
Zonlicht tekort ??? Er is deze winter nog bijna geen dag voorbij gegaan zonder zon, en de meeste dagen zijn zelfs ronduit warm te noemen !
Meer achter die computer weg en lekker in de beentjes of op de pedalen denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das idd waar +1
Ik ken het, ik kom ook zonlicht tekort, daarom heb ik besloten dat ik volgend jaar lekker ga overwinteren... ;-)
Zonder dollen, ik heb er ook erg veel last van en ga daarom zeker om de week ff lekker onder de zonnebank. Wat je ook kunt doen is zo'n speciale lamp aanschaffen die je dit licht geeft zodat je je beter voelt... ! (zie link)
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ziet er erg aantrekkelijk uit inderdaad;-)
neem even een paar dagen een zonnenbankje ,lekker even vitamine d op doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://vakantie.vliegtickets.nl/zonvakanties

Kijk deze link. Zonnevakanties genoeg!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ljikt me geweldig.. maar geen tijd voor;-(
Een extra glas port vanavond, krijg je ook een lekker kleurtje van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen aan je arts of je voor daglicht behandeling in aanmerking kunt komen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lou Bandy zong heel vroeger al: "Zoek de zon op..."