Als ik mijn neustopje voel, dan voel ik op het topje een kuiltje, eigenlijk meer een streep naar boven. Iemand enig idee wat het is & hoe het weg kan?

Toegevoegd na 12 minuten:
Maar andere mensen zeggen dat er bij mij "overduidelijk" een "scheiding" te zien is tussen die twee vleugels. Zou dit eventueel iets met je lichaamsgewicht / vetgehalte te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Amadea
11 jaar geleden
Weet je wat leuk is: met je wijsvinger en middelvinger gekruist je neusrug voelen, zodanig dat beide vingers aan een andere zijde zitten. Dan lijkt het net of je twee neuzen hebt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ik maar denken dat ik de enige was die een streepje had daar... Nu ben ik niet meer uniek.. Boehoehoe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik nou net onder mijn stuitje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Mobie1980, toon de volgende keer meer nieuwsgierigheid in jezelf! @booker, ben ik helemaal mee eens!

Antwoorden (2)

O dat heb ik ook, waarschijnlijk gewoon omdat je neus uit 2 helften (neusvleugels) bestaat. Is helemaal niet gek, en hoef je niets aan te doen
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar andere mensen zeggen dat er bij mij "overduidelijk" een "scheiding" te zien is tussen die twee vleugels. Zou dit eventueel iets met je lichaamsgewicht / vetgehalte te maken hebben?
anneliez
11 jaar geleden
ja bij de een is het duidelijker dan bij de ander, net zoals de een duidelijke flaporen heeft, en de ander niet
anneliez
11 jaar geleden
denk dat het eerder met erfelijkheid dan met vet te maken heeft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat zou inderdaad wel kunnen anneliez, in de familie ben ik de enige die het heeft. FYI, mijn BMI zit nog net iets boven het minimum. Nee, het is geen onzekerheid, ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die het hebben en of er eventueel iets aan te doen is. 'T is niet dat ik me eraan erger. Zoiets heet voor mij ook wel nieuwsgierigheid, haha niet dat ik er over ga piekeren.
Dat heeft iedereen en dat kan niet weg want zo is een mens gebouwd.

Het neuskraakbeen bestaat uit meerdere stukken kraakbeen (cartilago) die samen het onderste gedeelte van de uitwendige neus vormen. Het bovenste deel van de uitwendige neus bestaat uit het neusbeen. Bindweefsel zorgt ervoor dat het kraakbeen bij elkaar gehouden wordt en aan het neusbeen en andere omgevende botstructuren vastzit. Deze verbindingen zijn onderling enigszins flexibel, waardoor bij een klap of val niet onmiddellijk schade aan de neus optreedt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar andere mensen zeggen dat er bij mij "overduidelijk" een "scheiding" te zien is tussen die twee vleugels. Zou dit eventueel iets met je lichaamsgewicht / vetgehalte te maken hebben? (sorry voor het plaatsen van reacties opnieuw, ben nog best nieuw met reacties plaatsen op deze site)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal eerder te maken hebben met jouw persoonlijke uiterlijk, wat dan weer te maken zal hebben met het uiterlijk van je vader of je moeder. Hoe is dat bij hen? Ik kan me voorstellen dat als je zwaar ondergewicht hebt en een te laag vochtgehalte, dat je botten en ook je kraakbeen eerder te zien is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je daar wel een punt hebt, vooral het 2e stukje. Ik ben de enige in de familie bij wie het te zien is, misschien hebben mijn ouders het ook wel, maar is het bij hen niet te voelen, doordat de gewicht(BMI) van mijn ouders op peil is. Mijn BMI zit nog net ietsje boven het minimum en daardoor denk ik toch wel dat het daarmee te maken hebt wat jij opnoemt in je 2e stukje.