Als ik mijn neustopje voel, dan voel ik op het topje een kuiltje, eigenlijk meer een streep naar boven. Iemand enig idee wat het is & hoe het weg kan?

Toegevoegd na 12 minuten:
Maar andere mensen zeggen dat er bij mij "overduidelijk" een "scheiding" te zien is tussen die twee vleugels. Zou dit eventueel iets met je lichaamsgewicht / vetgehalte te maken hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

O dat heb ik ook, waarschijnlijk gewoon omdat je neus uit 2 helften (neusvleugels) bestaat. Is helemaal niet gek, en hoef je niets aan te doen

Dat heeft iedereen en dat kan niet weg want zo is een mens gebouwd. Het neuskraakbeen bestaat uit meerdere stukken kraakbeen (cartilago) die samen het onderste gedeelte van de uitwendige neus vormen. Het bovenste deel van de uitwendige neus bestaat uit het neusbeen. Bindweefsel zorgt ervoor dat het kraakbeen bij elkaar gehouden wordt en aan het neusbeen en andere omgevende botstructuren vastzit. Deze verbindingen zijn onderling enigszins flexibel, waardoor bij een klap of val niet onmiddellijk schade aan de neus optreedt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100