Kan een mager persoon minder stress hebben dan een dikker persoon?

Bij bijvoorbeeld alcohol gebruik kan normaal gesproken iemand die magerder en/of kleiner is minder hebben dacht ik. Stress veroorzaakt een hormoon welke bepaald hoeveel stress je ervaart dacht ik en vroeg me af of dit ook zo werkt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

tuurlijk kan dat

maar of dat aan het gewicht van diegene ligt durf ik niet te zeggen.
ik zit nu in mijn examen jaar van de opleiding manager ondernemer horeca en uit ervaring heb ik meegemaakt dat iedereen stress op een andermanier ervaart en daar ook ander mee omgaat ik denk dus niet dat het light aan het gewicht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, de een kan van de stress geen hap door zn keel krijgen, de ander eet van stress alles wat in zn buurt komt.....
Dat kleinere /lichtere mensen meer last van alcohol kunnen hebben komt omdat iemand van 50 kilo procentueel 2 keer zoveel alcohol opneemt als iemand van 100 kg als ze evenveel drinken. Dit is dus echt lichamelijk.
Stress is geestelijk, dus daar heeft dun of dik zijn niets mee te malken
anneliez