Is Betadine Zalf ook rood van kleur?

ik gebruik nu de gel maar die is rood van kleur en dat staat niet echt mooi.

11 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
het gaat om de ontsmettende werking, wat maakt het uit wat de kleur is?
loginabcde
11 jaar geleden
als je het voor op je gezicht wil gebruiken en niet compleet als clown door het leven wilt gaan ;)
Ritsuka
11 jaar geleden
waarom heb je het op je gezicht nodig dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor ontsmetting kan je chloorhexidine halen bij de apotheek, de versie in "zeepsop" prikt niet en ziet eruit als water. Detol kan je ook gebruiken, prikt ook niet.

Antwoorden (1)

Betadine zalf heeft een rood/bruine kleur. Wanneer de ontsmettende werking is uitgewerkt zal de zalf geel kleuren. En heeft het z'n werk gedaan. Zoek je een ontsmetting die
Kleurloos is dan zou je sterilon kunnen gebruiken. Dit is er in een vloeistof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevoeging, er zijn ook ontsmettende betadine pleisters en die zijn geelachtig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterilon is ook verkrijgbaar als een witte zalf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterilon vloeibaar prikt wel flinkt. Dat heb je met betadine weer niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, de sterilon creme prikt ook niet, dus dat zal een beter alternatief zijn, de plus voor de reden dat betadine gekleurd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt. Sterilon zalf moet je wel bij de apotheek halen en is niet meer bij de drogist.