Bestaat er een alternatief voor Voltaren?

Welke pijnbestrijder werkt het best?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
19.2K

Antwoorden (2)

Welke pijnbestrijder het best is, hangt van je klachten af.

Diclofenac (Voltaren)
Tegen pijnklachten, voor reumapatiënten en mensen met migraine en bepaalde ontstekingen.

Ibuprofen
Het pilletje werkt ontstekingsremmend, koortsverlagend en tegen pijnklachten.. Het wordt onder andere gebruikt bij gewrichtspijn, hoofdpijn, menstruatieklachten en bij griepklachten.

Paracetamol
Het wordt beschouwd als een lichte pijnstiller en een veilige manier om pijn te bestrijden omdat het minder bijwerkingen heeft dan Diclofenac en Ibuprofen. Het wordt gebruikt tegen onder meer hoofdpijn, kiespijn, lage rugklachten en menstruatiepijn.

Tramal, Oxydon
Werken sterker dan voorgaande middelen. Het effect wordt nog groter bij inname met paracetamol en ibuprofen samen (Werd mij voor dit doel meegegeven na een operatie). Alleen op recept verkrijgbaar.
_________

Wat onderzoeken:

Diclofenac bleek effectiever dan paracetamol of ibuprofen
- voor het verminderen van pijn na een tandextractie en
- voor pijnverlichting bij heup- en knieartrose.

Een onderzoek uit 1998 gaf aan dat er geen verschil is tussen diclofenac en ibuprofen bij de bestrijding van postoperatieve pijn.

Vanzelfsprekend geldt: hoe hoger de dosis, hoe meer effect.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je bedoelt Tramadol en Oxycodon. Erg goede pijnstillers, die echter bij langdurig gebruik verslavend werken. Deze worden wel voorgeschreven voor patiënten die z.g. bloedverdunners gebruiken zoals acenocoumarol. Tramadol en Oxycodon kunnen alleen op recept worden verkregen.
SimonV
4 jaar geleden
Tramadol en Oxycodon kan ook. Oxydon of Oxycodon zijn identiek.
De werkzame stof van Tramal is Tramadol.
https://www.apotheek.nl/medicijnen/tramadol?product=tramal#belangrijk-om-te-weten-over-tramadol
https://ec.europa.eu/health/documents/community-register/html/ho17481.htm
Ik weet niet om welk lichaamsdeel gaat. Een alternatief zou magnesiumspray kunnen zijn. Werkt ontspannend voor de spieren . Trekt ook de huid in waardoor ke dagelijkse magnesiumbehoefte wordt aangevuld en is goed voor de ontspanning van alle spieren.
Zou het om een nek of schouderklacht gaan dan raad ik je aan daarbij ook een warmtepleister te dragen.
In voltaren zit eigenlijk gewoon een vorm van ibuprofen, een lichte dosis . Een tablet via de maag zou ook kunnen , werkt sterker en is slecht voor de maag.
En =maar
Toegevoegd op 22 september 2019 12:48: tekst