Hoe kies je het juiste kussen uit?

Hoe weet je welk kussen jou de beste ondersteuning geeft? Zacht, medium, hard, wel of niet voor gevormd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij de Bijenkorf is het mogelijk een "leen-kussen" mee te nemen. Deze mag je dan een paar dagen uitproberen (ze worden regelmatig vervangen en ze adviseren er twee slopen om te doen) en wanneer deze niet bevalt breng je deze terug en krijg je het geld terug of leen je een andere. Wanneer deze wél bevalt kun je het leenexemplaar terugbrengen en een nieuwe meenemen. Misschien hebben andere winkels ook deze service.

Toegevoegd na 1 minuut:
Over dat vervangen begin ik vanwege het vieze idee dat een heleboel andere mensen er op geslapen hebben ;-). Ook vanwege de hardheid van het kussen. Zoals je het kussen krijgt is ook een nieuw exemplaar, lekker dik of hard etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In een goede beddenwinkel kun je ze allemaal proberen.
Er zijn ook kussens die je via een ritssluiting kunt bijvullen of legen. Het vulmateriaal kun je er dan los bijkopen.
Persoonlijk zou ik gaan voor een kussen met verschillende compartimenten, gevuld met natuurlijk materiaal. Nooit een kussen nemen met polyethervulling, dit materiaal werkt transpiratie in de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een extra dik kussen gekocht met veren (verantwoord geoogst !!) en een ritssluiting. Het kostte wat geknoei (de katten genoten !) maar na een paar dagen had ik de perfecte dikte voor mij.
Let ook even op of je een rugslaper of een zijslaper of een buikslaper bent. Je hoofd heeft telkens andere ondersteuning nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt ten eerste aan wat voor soort matras je hebt. Zelf lig erg graag met mijn arm onder mijn kussen dan is een voorgevormd kussen wat minder prettig.
Je hebt ook kussen waar een extra stiknaad in zit voor je nek, zodat de vulling niet naar boven kan schuiven.

Mevrstemband gaf aan dat je deze bij de Bijenkorf kan uitproberen. Als je zelf altijd problemen hebt met je nek is dit geen gek idee anders blijf je kussen kopen.

Ikea heeft ook niet echt dure maar wel goede kussens.

Zorg er in ieder geval voor dat je nek goed ondersteund ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8 jaar heb ik erover gedaan om het ( voor mij ) juiste kussen te vinden.
Alle soorten en maten heb ik uitgeprobeerd, tot en met een waterkussen toe.

Uiteindelijk heb ik 16 jaar geleden hét kussen gevonden. Het is is een ( toen nog onbekend ) NASA schuimkussen.( loodzwaar en gevormd ) Het heeft wel een paar duiten gekost maar het heeft zijn geld dubbel en dwars terugverdiend.

Als ik met vakantie ga of ergens ga logeren dan gaat mijn kussen mee, dat is altijd het eerste wat ik inpak.

Tegenwoordig heb je veel van die namaak schuimkussens maar daar kan ik geen kant mee op.

Kortom, een kussen is héél persoonlijk neem er de tijd voor om er één uit te zoeken.