Ik ben vaak moe en moet 's middags geregeld even 1a2 uur slapen om echt fit te blijven. Wat is dit?

Ik heb gehoord over een lage bloeddruk. Pfeiffer ben ik imuum voor.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kun je imuum zijn voor Pfeiffer? Je kunt het immers meerdere keren krijgen.
Waarschijnlijk ken je de standaard verschijnselen van Pfeiffer al om er zeker van te zijn dat je het niet hebt. Het kan echter ook een keelontsteking zijn waardoor je geen eetlust hebt en futloos bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zoveel verschillende oorzaken hebben. Even langs je huisarts gaan, die kan een groot deel van die oorzaken makkelijk onderzoeken.
capthavoc
14 jaar geleden
wat heb je dan precies gehoord over lage bloeddruk ?

Antwoorden (9)

Een vand e makelijkste antwoorden om te geven is dat je 's nachts langer moet slapen.

Ik weet niet wat je dagelijkse ritme is. Maar als je 's nachts niet genoeg slaaps krijg je overdag een dip. En onregelmatige slaaptijden zijn ook funest voor de rust die je krijgt: Elke nacht 8 uur slapen maar elke dag op een andere tijd gaan slapen werkt niet.

Heb je geprobeert om regelmatig naar bed te gaan, en een half uurtje eerder dan je nu doet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien een winterdip?
Door een tekort aan zonlicht kun je ook vreselijk moe worden. Het beste watr je dan kunt doen is er gewoon aan toe geven.
Is je vermoeidheid het hele jaar door, dan kan een bezoek aan de huisarts geen kwaad..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien je lange tijd inactief bent geweest en je wil weer fit worden, dan bestaan er zeer veel activiteiten die je kan uitvoeren. Van sporten krijg je meer energie. Begin eens rustig met elke dag een half uur wandelen. Verder moet je zorgen dat je 's nachts voldoende slaapt. De een heeft meer slaap nodig dan de ander, luister naar je lichaam.
Eet gezond en zorg dat je de voedingstoffen binnen krijgt die je nodig hebt. Wanneer je Pfeiffer al eens gehad hebt geeft dat trouwens geen garantie dat je het niet meer krijgen kunt (ik weet niet wat je bedoelt met immuun ). Het is zelfs zo dat je er nog jaren last van kunt hebben (ik spreek uit ervaring).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je dit het gehele jaar door of alleen in het najaar/winter? Als dit laatste het geval is zou het kunnen zijn dat je een tekort aan zonlicht hebt (ik ga er even van uit dat je lang genoeg slaapt snachts?). Je kunt hiervoor een speciale lamp aanschaffen of via de huisarts lichttherapie gaan volgen. Laat anders eens kijken of je ijzergehalte goed is. Hier kun je ook enorm vermoeid van raken als dit te laag is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar bij oudere (en heel jonge) mensen komt het vaak voor dat ze niet genoeg energie hebben om de dag door te komen.
Mocht je jezelf niet onder deze leeftijdscategorie scharen, dan kan het zijn dat je een bepaald ritme opgebouwd hebt, waardoor gewenning is opgetreden aan dit middagslaapje.
Als je verder gezond bent, kun je proberen dit langzaam af te bouwen, heel langzaam, en kijken hoe dit gaat
Ter compensatie 's avonds natuurlijk op tijd naar bed!

Als je gezondheidsproblemen hebt, (je spreekt over een lage bloeddruk) zou ik toch even een keer naar de huisarts gaan, misschien is er meer aan de hand, bijv je voedsel wordt niet goed afgebroken, waardoor je energie mist.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt wel voor bij ochtendmensen die hebben net na de lunch een dipje. Misschien moet je dat eens uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oorzaak kan zijn:
Leeftijd,
Gewenning,
Oververmoeidheid.
Slecht slaap ritme.
Bloedarmoede.
Ziekte die nog niet is vastgesteld.
Wat dit is, dat kan niemand je zo vertellen. Ga toch even naar je huisarts om het een en ander uit te sluiten.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een glutenallergie
/coeliakie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er kunnen vele oorzaken zijn, ga eens naar de dokter, misschien heb je bloedarmoede.

Gezond leven helpt wel:
- bij alle bovenstaande tips nog het volgende:
- drink genoeg water. Is erg belangrijk, dit voert de afvalstoffen af.
- eet voldoende fruit en voldoende groenten.
- makkelijker gezegd dan gedaan: niet piekeren.