"U" of "jij" schrijven?

Hoi iedereen,

ik ben 17. Als ik een brief of een mailtje aan iemand zou sturen die ongeveer 40 is en die ik niet persoonlijk ken, zou ik dan "jij" of "U" moeten schrijven? En zouden jullie de voornaam van die persoon of de achternaam gebruiken? Alvast bedankt! Ben

Weet jij het antwoord?

/2500

Het staat netter als je 'u' gebruikt, helemaal als je de persoon niet goed kent. Bij de aanhef zou je kunnen zetten de heer .... of mevrouw .... en dan op de puntjes de achternaam. Mochten ze je dan antwoorden kan je daarna altijd nog beslissen of je 'jij' of 'u' zegt. Maar als het bijv. voor een solliciatie is gebruik je gewoon 'u'. Succes

zou niet totuyeren. beter om U te schrijven. en als je misschien nog verder denkt contact te hebben met die persoon zou ik vragen of er bezwaar is om Je en Jou te schrijven. is wel netter.

Ha, die Ben17; Schrijf jij maar 'u'. Ik (ook alweer 48) zou die beleefdheid tenminste erg op prijs stellen. Als het contact dan wordt voortgezet zeg ik vanzelf wel een keer 'Zegt u maar jij'....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100