Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de langetermijneffecten (op je lichaam) van één avond teveel drinken (> 15 glazen bier)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onthoud maar gewoon dat als je steeds meer drinkt, het niet perse ook steeds gezelliger wordt. Leer om maat te houden. Je avond wordt echt niet minder leuk als je er 10, of 8 drinkt. Je herinnert je er dan wel meer van, de volgende dag en uiteraard voel je je dan ook een stuk beter.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Geen. Voor een jongeman is dit niet schadelijk. De lever hersteld zich, en kans op bloedklonters en zo is op jouw ouderdom nagenoeg nul.
Maar doe het niet alle dagen, en maak jezelf niet verslaafd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien als de kater niet te erg was (het was zo gezellig!) dat het voor herhaling vatbaar was, en dan kan het een regelmatige/wekelijkse gewoonte worden...

daarna praten we verder, want dan kan er op de lange termijn wel iets gaan gebeuren.

wekelijks teveel alcohol (lever), meestal ook slechter eten, slechter ritme, slecht voor je dagelijks leven (werk/school), eventuele relatie die daar niet lang goed onder zal blijven.

maar dat is allemaal voor de lange termijn als je hiermee door zou gaan. voor nu, voor een keertje, leer ervan, heb ervan genoten en meer niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd een enorme kater (in tegenstelling tot mijn vrienden die meer drinken) dus de consequenties van het drinken worden altijd pijnlijk duidelijk. Het probleem zit vooral in het 'met zijn allen geld lappen' waardoor je vervolgens de hele avond voorzien bent van een biertje. Vooral met die happy hours waarbij er opeens twee biertjes voor je neus staan gaat het rap. De volgende keer moet ik dus gewoon echt verstandig zijn en tussendoor spa drinken of gewoon niets alcoholisch drinken. Ik kan me overigens nog alles herinneren en ook 's nachts was ik nog redelijk 'nuchter' in mijn doen en laten. Ik vraag me alleen af welke impact één keer teveel drinken heeft op het lichaam. Hoe zit dat bijvoorbeeld met de afbraak van hersencellen of het vormen van nieuwe verbindingen na een avondje doorzakken.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing