Dat is Monaco met 89,68 jaar! Hieronder de hele top 10

Rang Land Levensverwachting (Jahre)
1 Monaco 89.68
2 Macao 84.43
3 Japan 83.91
4 Singapore 83.75
5 San Marino 83.07
6 Andorra 82.5
7 Guernsey 82.24
8 Hongkong 82.12
9 Australië 81.9
10 Italië 81.86
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een verschil tussen nummer 1 en 10. Zeker aangezien er zoveel landen op de aarde zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, en in Nederland ligt het gemiddelde rond de 78 jaar. Overigens zijn de verschillen in de top 10 wel groot omdat het veelal kleinere landen betreft. Een paar mensen die oud worden zorgen al sneller voor een hoger gemiddelde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind de verschillen tussen 1 en 10 ook te groot om normaal te vinden. Als je er dan nog van uit gaat dat er nog een kleine 200 landen volgen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hoeft het ook niet normaal te vinden. zo werkt statistiek. de extremen worden vaak veroorzaakt door een lage populatie. als je de rest van de lijst bekijkt dan zul je zien dat de laagste 10 ook rare uitschieters vertonen. de tussenliggende 80 procent ligt dan weer erg dicht tegen elkaar aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet niet de verschillen tussen 1 en 10 bekijken maar tussen 2 en 10. Monaco heeft een onrealistisch hoge levensverwachting omdat veel gezonde rijke ouderen op hun oudedag nog naar Monaco trekken om daar te pensioneren en uiteindelijk dus ook te sterven. De gemiddelde leeftijd in dat land ligt dus al veel hoger dan elders. Benidorm oid zou waarschijnlijk nog een hogere levensverwachting gehad hebben als het een land was geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom moet je niet daarnaar kijken? Qua verklaring kan het interessant zijn, maar de vraag die gesteld is luidt: "Welk land heeft de hoogste leeftijdsverwachting?". Dat is Monaco, wordt via verschillende bronnen bevestigd dus dat zal ongetwijfeld juist zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat klopt wel maar in de reacties hierboven wordt gesteld dat er een abnormaal groot verschil zit tussen 1 en 10 maar het is eigenlijk alleen monaco dat er echt uit springt wegens bovenstaande reden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu is de vraag: wat is een leeftijdsverwachting? Dat woord wordt eigenlijk niet gebruikt. Wel een levensverwachting. Dat is een statistisch begrip dat het gemiddelde, of wiskundige verwachting, van de resterende levensduur van een individu in de bepaalde groep aangeeft. Ik vraag me af of zuigelingen in Monaco ook een langere levensverwachting hebben dan bijv de zuigelingen in Japan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is weer een heel andere vraag pelle, maar wel interessant inderdaad!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar op welke leeftijd is nu jouw bron gebaseerd want dat wordt mij niet duidelijk. Verder weet ik nog niet wat de vraagsteller met leeftijdsverwachting bedoelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gaat om de levensverwachting, de precieze definitie die gebruikt is vind je terug via de bron
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alknobe, ik val je antwoord niet aan of zo. De vraagsteller heeft het over leeftijdsverwachting! Er staat verder niet bij wat daarmee bedoelt wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weet ik pelle, zo vat ik het ook niet op. maar je vraagt op welke leeftijd de bron is gebaseerd, en dat staat onder het tabelletje. wat de vraagsteller bedoelt met leeftijdverwachting kan ik niet voor je beantwoorden, maar het is logisch om te veronderstellen dat er levensverwachting bedoeld wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke leeftijd is dat dan want ik vind het er niet zo duidelijk staan.

Andere antwoorden (1)

van 2011 blijkt dit Monaco te zijn volgens gegevens van het CIA Factbook uit 2011.