Kan je zwanger worden wanneer je de condoom verliest tijdens het vrijen, maar als je vriend niet is klaargekomen en je een lichte pil neemt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Er is nog steeds een kleine kans op zwangerschap
- je vriend is niet klaargekomen, maar er is wel voorvocht vrijgekomen, wat vaak ook al zaadcellen bevat
- de pil kan een verminderde werking hebben, als je deze eens bent vergeten of als je bijvoorbeeld last hebt van braken of diarree vlak na het nemen van de pil
- sommige antibiotica verminderd de werking van de pil
- de pil werkt nooit helemaal 100%

Toegevoegd na 1 minuut:
dus ja, het kan, maar de kans is erg klein als jij gewoon de pil zoals voorgeschreven inneemt.
Voor een volgende keer zou je er nog voor kunnen kiezen om een zaaddodende pasta te gebruiken naast een condoom, als jij je daar prettiger bij voelt.

Toegevoegd na 1 uur:
Helemaal vergeten, goede aanvulling inde reacties door Amadea: je loopt nu wel een grote kans op een SOA, dus zorg dat jullie beide een test laten doen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
En de kans op een SOA is groter dan de kans op zwangerschap, in dit geval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kans is idd héél erg klein (nihil), mits de pil juist is gebruikt en dat van braken en diarree dat je noemt.