Is carboxytherapie voor je onderoogleden.gevaarlijk ?

Ik heb last van donkere kringen en wallen onder mijn ogen, en nu ben ik op zoek naar een middel wat deze kan doen verminderen.

Ik dacht bijvoorbeeld aan carboxytherapie dat is een behandeling waarbij er co2 gas onder de huid wordt gebracht waardoor de doorbloeding verbeterd en er verstrakking van de huid optreedt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

"Bij carboxytherapie wordt koolzuurgas (CO2) onder de huid geïnjecteerd. Dit zou cellulite, donkere kringen onder de ogen, en striae of zwangerschapsstriemen verminderen.

Aanbieders claimen dat carboxytherapie veilig is, maar de therapie is helemaal niet getest voor deze doeleinden. Carboxytherapie rond de ogen is bijzonder gevaarlijk, omdat daarbij gasbelletjes in de bloedvaten kunnen vrijkomen die blindheid veroorzaken. En wat de risico’s zijn van het stoppen van koolzuurgas in de rest van je lichaam weet nog niemand".

Laat jezelf in ieder geval eens goed informeren. Ga in gesprek met artsen en kijk wat het advies is. Ga er altijd vanuit, dat de meeste schoonheidsinstituten dit middel (natuurlijk) als niet gevaarlijk beschouwen, anders hebben ze geen klanten meer. Dus zorg dat je alle voors en tegens goed op een rijtje hebt.

Op sommige forums kan je info vinden van mensen die ervaring ermee hebben. Succes met je wallen en kringen. Hoop dat er een oplossing voor komt.

http://www.leeftijdlozeschoonheid.nl/nieuwsbericht/Artsen-waarschuwen-voor-meso--en-carboxytherapie-N179.php

http://www.ietsmooier.nl/behandeling/huidtherapie/meer-over/A855-carboxytherapie.html

http://www.kliniekeninfo.nl/nieuws/Celebs-laten-gas-injecteren-om-jonger-te-lijken_93
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou laat deze therapie maar zitten, levensgevaarlijk met die belletjes onder je ogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Inkie bedankt voor uw antwoord :-)