Wat is de snelste manier om je bevroren vingers en tenen weer op normale temperatuur te krijgen?

Zodat je daar weer gevoel hebt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6K

Antwoorden (14)

even onder een koud/lauwe kraan houden dat werkt beter dan onder een warme kraan of kachel
14 jaar geleden
De snelste manier is onder de kraan, op de allerheetste stand. Maar doet wel pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vingers kun je onder de lauwe kraan houden. Voor je tenen geldt: schoenen uit en je tenen masseren. Als je je schoenen aan laat dan is de bloedtoevoer namelijk minder, en dan kan het best een tijdje duren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mijn handen helpt altijd dat ik ze dan in mijn zakken doe, dan zijn ze vrij snel weer opgewarmt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De snelste manier is aaan elkaar blijven wrijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Onder de koude kraan (het koude water voelt dan wel weer warmer dan 'normaal')
- In je zak/mouw/sjaal of een ander stuk stof houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder de koude/lauwe kraan en anders tussen je benen of onder je oksels stoppen. Is met tenen natuurlijk wat lastiger maar daarvoor kan je bijvoorbeeld in boeddahouding gaan zitten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel antwoorden geven op goede vraag, met warme sokken aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je vingers tintelen van de kou, even onder de lauwwarme stromende kraan houden. Om ze helemaal warm te krijgen een kop warme chocolademelk of thee maken en die lekker vastpakken en kleine slokjes drinken. Als je van binnen warm bent komt de rest van je lichaam ook snel op temperatuur. Voor je voeten; schoenen uit, even je sokken of pantoffels op de verwarming leggen en als ze lekker warm zijn aantrekken. Door je warme drankje worden ze ook snel weer warm. Als je snel weer warm wilt worden en je hoeft niet meer weg, een scheutje cognac of rum door je thee of chocolademelk of maak een Irish Coffee.
amc
14 jaar geleden
Op de buik van je geliefde (;

Hij/zij zal zo tegenstribbelen dat je ook gelijk je 30 minuten bewegen van die dag gehad hebt. Daarnaast krijg je het van beweging warmer. Alleen maar positieve punten dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik blaas altijd op mijn handen of stop ze onder mijn oksels..
Mijn voeten warm ik door sokken op de verwarming te leggen en die dan aan te trekken..daarna een lauwe douche en ik ben weer helemaal op temperatuur!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de oorlog warmden veel soldaten hun handen door ze onder hun oksels te steken of 's nachts in hun liesstreek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bevroren vingers en tenen kunnen niet met huismiddeltjes zo als warm water ontdooid worden! Als ze echt bevroren zijn,zul je er mee naar een ziekenhuis moeten. Anders loop je een prachtige kans,dat je er een paar kwijt raakt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van binnenuit. Kou maakt dat je lichaam zichzelf gaat beschermen door alle warmte naar vitale organen te trekken...naar binnen toe, dus. Laat de temperatuur binnenin oplopen door zo warm mogelijke dranken (thee, soep) en hoog-calorische voedsel (chocola). En daarnaast bewegen, bewegen, bewegen om je bloeddoorstroming te versnellen. Ik heb nooit last van de kou als ik bezig ben met post bezorgen. Ik bibber als riet zodra ik thuis ben en ga zitten.

Grappig genoeg werkt dit ook als je het te warm hebt in de zomer ! Je lichaamstemperatuur daalt het snelst met een warm bakje thee en niet een koude cola.