Ik word sinds een jaar veel sneller dik dan vroeger. Is dit een gevolg van mijn leeftijd (35)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
das een hele goeie vraag met zo weinig info... das meestal een gevolg van werk,- leef,- en privéomstandigheden... Misschien kan je wat meer over jezelf vertellen, dan kan er duidelijker antwoord gegeven worden.
Ritsuka
11 jaar geleden
ben je ongemerkt iets meer gaan eten?
veel mensen onderschatten hoeveel kcal ze op een dag eten, houd het eens een week precies bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik merk naarmate mijn leeftijd vordert ik wel veel minder snel kan afvallen. (Houdt in mijn geval in dat ik dus ook tamelijk goed oplet dat ik niet te veel aan kom, dus kan niet zo veel kwaad ;-) )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meer info vind ik niet nodig, aangezien ik alleen maar wil weten of dit überhaupt leeftijdsgebonden is. Uit de gegeven antwoorden kan ik opmaken dat dit idd kan, en geen fabeltje is.
Amadea
11 jaar geleden
Zou het niet ook zo zijn dat je met het ouder worden wat minder gaat bewegen dan toen je jonger(e) was?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je minder bent gaan bewegen.? Ga maar eens een uurtje,stevig wandelen of fietsen.Doe je dat al?en neem meer de trap dan de lift,en s avonds chips en cola wordt je beslist dikker van,en is ongezond,neem s avonds als lekkernij ,maar eens een appel en geen alcohol,of koffie met koek,Probeer maar eens.Kijken of je dan niet afvalt?!

Antwoorden (4)

Aankomen en sneller dik worden kan inderdaad met je leeftijd te maken hebben, maar kan ook een andere oorzaak hebben.

Op basis van de vraagstelling en de gegeven informatie is er verder weinig over te zeggen.

Als je je ongerust maakt of het dikker worden extremer wordt, bezoek dan even de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dit komt vaker voor. Heeft met stofwisseling te maken, en dat kan aan je leeftijd liggen. (verschilt pp)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je schildklier te traag werkt en daardoor kan je gewicht toenemen. Ook kan je vocht vasthouden. Als je verdere klachten hebt (zie link) is het aan te raden om naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikker worden naarmate jaren verstrijken is geen gevolg van je leeftijd, het komt overwegend omdat men minder calorieen verbrand.

Ik vond het volgende op internet en kan mij hierbij met mijn eigen kennis, aansluiten.

“Je kúnt inderdaad dikker worden als de stofwisseling trager wordt. Maar dat komt niet zozeer door het stijgen van de leeftijd, maar doordat je minder gaat bewegen. Wie per dag bijvoorbeeld 35 minuten minder gaat lopen, verbruikt 150 calorieën minder. Als je die calorieën niet schrapt in je voedingspatroon, word je dikker. Daar komt bij dat het energieverbruik niet alleen tijdens het bewegen is verhoogd; ook na het bewegen, als je stilzit, blijft je stofwisseling in een hogere stand staan en verbruik je dus meer energie.
Wat wel waar is, is dat je met het ouder worden spiermassa verliest en daarvoor in de plaats meer vetweefsel krijgt. Daardoor vertraagt de stofwisseling, want spieren verbruiken meer energie dan vet. Op elke leeftijd kun je echter met krachttraining je spiermassa opbouwen en je stofwisseling verhogen.
Kortom: gewichtstoename is niet het resultaat van het ouder worden, maar van een zittend leven. En als je wilt afvallen, moet je meer bewegen.”

http://gezondheid.plusonline.nl/medisch/artikelen/2029/ouder-worden-en-het-gewicht