Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik omval als ik lach?

Oke, dit klinkt heel absurd en dat is het ook. Als ik moet lachen dan val ik om. Eerst gaan mijn knieën knikken en daarna val ik om. Het is net alsof mijn benen dan van pudding zijn!!! Zodra mensen door hebben dat ik omval als ik lach gaan ze het vaker uitproberen en dat is echt heel vervelend.
Weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Ik heb dit ook. Met het fietsen viel ik bijna vd fiets af vh lachen. Ik had ineens geen kracht meer in mijn benen. Net als pudding en ook tintelen. Pure ontspanning denk ik vd spieren. Alleen de gezichtspieren zijn dan flink aangespannen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heel erg moet lachen kan het soms licht in je hoofd voelen en dat betekent dus dat je zuurstof naar je hersenen niet genoeg is. Vaak doordat je niet goed ademt. ( anders had je dat niet) daardoor geeft je lichaam ( je benen bijvoorbeeld) een teken dat je zuurstoftekort hebt. Goed doorademen kan helpen. Lachen is gezond. Totdat je van je fiets pleurt ( eigen ervaring) :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt als kataplexie.
Ik zou het eens met je arts bespreken.

'Kataplexie
Plotseling verlies van spierspanning (tonus) kan zich in bepaalde spieren, symmetrisch, of asymmetrisch, in een deel van het lichaam of gegeneraliseerd voordoen (Overeem et al., 2011). Vooral partieel tonus verlies duurt kort: naar schatting vaak minder dan 10 seconden. Gegeneraliseerd tonusverlies duurt langer: soms minuten. We noemen een viertal voorbeelden van partieel verlies van spiertonus: slapte in het gezicht, slapte van de kaakspieren waardoor de mond gaat open hangen, slapte van de halsspieren waardoor het hoofd voorovervalt, en slapte van de kniestrekkers waardoor men kan vallen. Bij gegeneraliseerde aanvallen zakken patiënten ineen en kunnen zich enkele ogenblikken niet bewegen. Men voelt gegeneraliseerde aanvallen vaak aankomen, bijvoorbeeld door partiële zwakte of door een vreemd gevoel in het hoofd. Het bewustzijn blijft helder. Tot groot letsel leidt het vallen doorgaans niet maar blauwe plekken en schrammen zijn geen zeldzaamheid en bij uitzondering doen zich gevaarlijke situaties voor. De spiertonus herstelt plotseling. De aanvallen treden vooral (maar niet uitsluitend) op bij emoties, zoals bij intens lachen en bij boosheid. De aanvallen kunnen sporadisch maar soms ook vele malen per dag voorkomen. "
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing