Bloed van iemand anders gekregen. Wat nu?

Ik had volgens mij wat bloed op mijn hand. Ik betwijfel zelfs of het bloed was. Ik dacht in eerste instantie dat het nog curry was van mijn frikandel broodje dus ik likte het even weg, maar nu betwijfel ik of het geen bloed was?

Frikandel broodje at ik op mijn werk op en thuis zag ik het en dacht in eerste instantie dat het curry was. Misschien is het het ook, maar ik weet niet zeker. Ik denk achteraf nu 70% bloed en 30% curry.

Ik weet nu echt niet wat ik moet doen. Hopelijk heb ik nu geen ziekte zoals SOA of AIDS. Ik maak me kapot veel zorgen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je overlevingskansen zijn vrij goed. Het risico op een hartinfarct door je zorgen te maken is vele malen groter dan de kans op deze manier een ernstige ziekte op te lopen. Hou het maar op curry. Waar zou je bloed opgevangen moeten hebben? (En waarom lik je onbekende substanties van je hand?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus voor Adrie als 't kon.... Hoe kom je aan bloed op je hand van iemand anders?
Amadea
11 jaar geleden
Meestal als iemand bloed op zijn of haar hand blijkt te hebben komt dat van een eigen wondje. Vinger een beetje opengehaald of iets dergelijks. Daar hoef je toch geen angst voor te hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Help, ik moet even gillen geloof ik........ Nee Djimme dat klopt niet
Sorry maar verbaas me over de onwetendheid hierover.
Gaat toch ergens iets heel erg mis in opvoeding en onderwijs
Amadea
11 jaar geleden
Inderdaad. Dan krijg je soms heel vervelende situaties. 'k Heb het meegemaakt dat iemand weigerde om bij een ander (zelfs geen vreemde, maar een bekende) een pleister op een wondje te plakken. Nee, dan moesten er eerst beschermende handschoenen worden aangetrokken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat lijkt mij ook, ze heeft het bedacht dat de curry bloed zou kunnen zijn.
Er word nergens vermeld dat er iemand gewond was aan zijn/haar handen waardoor het zou kunnen dat het bloed was.
M.i. gewoon curry en creëert ze haar eigen angst door te bedenken dat het bloed is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb ergens gelezen dat bloed dat langer dan 10 minuten buiten het lichaam bevindt niet meer besmettelijk is .
sperma dat 10 minuten op bv een wc bril blijft liggen is ook niet meer vruchtbaar.

Antwoorden (6)

De betekenis van SOA is Seksueel Overdraagbare Aandoening. Jij hebt geen seks gehad maar slechts een broodje frikadel gegeten. Er kán geen overdracht van een aandoening zijn geweest!
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar ik weet niet zeker of ik nou op mijn handen curry had of bloed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus jij durft te beweren dat je geen soa kan krijgen door orale seks? http://www.soaaids.nl/veilig_vrijen Om geen hiv te krijgen moet je zorgen dat je geen sperma/(menstruatie)bloed in je mond krijgt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus jij zegt dat hij menstruatie bloed op zijn frikadel had?
Amadea
11 jaar geleden
Orale seks is ook seks. Waar beweer ik dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
menstruatie staat tussen haakjes of heb je een oogafwijking? Bloed heeft hetzelfde resultaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou als je bloed oplikt is dat hetzelfde als orale seks mbt het krijgen van hiv, jij beweert dat er geen enkele overdracht van een aandoening geweest kan zijn en dat trek ik in twijfel mbv mijn gegeven link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor pelle
Geen zorgen,door gewoon wat bloed op je hand ga je geen aids of een soa oplopen.Trouwens van dat bloed ook komt,de meeste mensen zijn gewoon gezond.
fremar
11 jaar geleden
Je maakt je zorgen en als je je zorgen maakt moet je je huisarts bellen. Dat is iemand die er voor doorgeleerd heeft en kan inschatten of jij iets moet ondernemen of niet.

Je kunt niet uitgaan van de antwoorden die hier gegeven worden, het zal ook je zorgen niet kunnen wegnemen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kunt dus niet uitgaan van dat er niets aan de hand is omdat het volgende advies geldt:

"In Nederland wordt in de aids-voorlichting al jarenlang benadrukt dat orale seks waarbij sperma of (menstruatie) bloed in de mond komt onveilig is. "

De kans is natuurlijk heel klein dat het bloed was, dat de ander een ziekte heeft, dat die ziekte niet door jouw speeksel aangepakt is en dat jij nu ziek wordt maar zoals ik al zei: zorgen maken = huisarts bellen!

Proef je werkelijk geen verschil tussen saus en bloed?

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kunt ook anoniem je huisarts bellen hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De huisarts gaat mij uitlachen en ik kan niet voor onbenullig redenen, omdat ik me zorgen maak en het niet 100% zeker weet naar de huisarts gaan. Ik wil alleen weten of ik nu ziektes kan krijgen of binnen kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik heb net het antwoord aangevuld. De keuze van wat nu te doen is aan jou.
Als het echt bloed was, heb je een kleine kans op een SOA, ga, al is het alleen maar om je gerust te stellen, naar de huisarts om je te laten testen.
Het verschil tussen curry en bloed moet je toch wel proeven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ziek worden van bloed gaat niet zo makkelijk. Pas als je bloed in een wondje krijgt moet je je zorgen maken. Daarbij heb ik ook een keer gehoord dat opgedroogd bloed niet meer gevaarlijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij bent 17 jaar en je maakt je te veel zorgen.
Gezien je andere vraag, maak jij je extreem veel zorgen voor iemand van jouw leeftijd.
Een zorgelijk leven is ongezonder, dan wat bloed oplikken.

Om je zorgen weg te nemen, kijk naar deze link:
http://www.aidsfonds.nl/hiv_en_aids_artikel/wat_is_hiv_hoe

Het enige wat eventueel in aanmerking zou komen is nr. 5:
Prik- snij- en spatongelukken.
Deze vormen van besmetting komen weinig voor. Dergelijke ongelukken gebeuren niet vaak en wanneer zij gebeuren, dan is het risico op hiv klein. Hiv kan slechts enkele minuten overleven buiten het lichaam en bij een ongeluk prikt iemand zich meestal niet in een ader waardoor het virus niet rechtstreeks in de bloedbaan komt. Met name medisch personeel krijgt met dit soort ongelukken te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof dat er heel wat mensen over het feit heenlezen dat hij het meteen heeft weg gelikt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat heeft hij niet: "Frikandel broodje at ik op mijn werk op en thuis zag ik het en dacht in eerste instantie dat het curry was." Dus wie leest nu waar overheen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En bijna iedereen leest erover heen dat ze het verzint dat de curry bloed zou kunnen zijn. Het was gewoon curry.