welke spier/pees moet je indrukken om te voorkomen dat iemand je optilt?

Ik vond een video-tje waarin een jongedame opgetild wordt door een aantal sterke mannen.
Door de een of andere verandering lukt het de sterke mannen erna niet om haar van de grond af te krijgen.
Ik heb het idee dat ze de een of andere spier indrukt waardoor de spieren van de mannen niet "bruikbaar:"meer zijn.
klopt dit en zo ja, welke spier is dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
o? en waar is dat op gebaseerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pezen kun je niet indrukken....

Het beste antwoord

De truc is dat de persoon niets speciaals doet. Maar ze staat net een stukje verder van de optiller af dan bij de eerste keer. Doordat het gewicht verder weg is, is het moeilijker op de tillen.
Zak een klein beetje door de knieen en leun een beetje naar achter en de persoon is niet meer op te tillen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat filmpje is van de Tv-serie: Penn and Teller tell a lie.
Dat wordt uitgezonden op discovery channel.
Daarin voeren de twee presentatoren verschillende onwaarschijnlijke stunts uit en maar één daarvan is waar.
Dit is een van de onechte filmpjes uit de show.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uit deze aflevering was de leeuw een stomp in zijn bek geven het onechte filmpje,dus dit klopt niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn altijd een stuk of vier filmpjes waarvan er maar één goed is.
nee , als ze word opgetild werkt ze mee , ze houd haar lichaam strak plus ze 'springt/hupt' mee en ze word van dichterbij opgetild , als ze niet word op getild staat ze wat verder (met gestrekte armen is lastiger) plus ze hupt niet mee en laat haar lichaam 'hangen'
(net zoals een lijk : doodgewicht)