waarom trekken we eigenlijk elke dag schoon ondergoed aan?

Ik heb met mijn vriend de discussie, omdat hij dat dus niet doet. En ik vind dat een vies idee. Maar hij zegt:"maar ik doe er toch geen vieze dingen in"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus alles wat je niet ziet, is ook niet vies? whaha nou het is jammer dat je dan niet een keer een onderbroek door een laboratorium kan laten onderzoeken.
Dan wast hij zijn handen zeker ook niet na een toiletbezoek...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe soms ondergoed aan maar meestal niet.
Rare vraag...
Daarom een plusje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik begrijp niet wat er goed is aan de vraag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat begrijp ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vind het sowieso geen goede vraag.de vraag impliceert dat "we" allemaal elke dag schoon ondergoed aantrekken,wat dus blijkbaar niet zo is volgens haar vriend.ze verkondigd de mening dat mensen die dat niet doen ,vies zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt zelf al: 'ik VIND het een vies IDEE' En dat is precies het hele probleem van de moderne samenleving 'we' VINDEN alles vies maar dat IDEE zit tussen de oren. En dat is daar geplant door commercie, de medemens en de mogelijkheid hebben om elke dag schone kleren aan te trekken. Zolang iemand niet stinkt is niemand vies, want die bacteriën waar in de meeste antwoorden over gesproken wordt overkomt een mens niets van (tenzij je natuurlijk lange tijd niet douchet). Minder douchen/minder vaak schone kleren aantrekken is beter voor je huid, je weerstand, je portemonnee en het milieu... Ik kan het dus alleen maar met je vriend eens zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mevrouwwolf: misschien had je vraag moeten zijn: waarom trekken we eigenlijk NIET elke dag schoon ondergoed aan ? :)

Het beste antwoord

Voor de hygiene is het eigenlijk niet nodig om elke dag schoon ondergoed aan te trekken. Er komen weliswaar bacteriën in je ondergoed, maar dat zijn bacteriën die sowieso al op je huid voorkomen, dus dat kan geen kwaad.

Het probleem is echter dat die bacteriën luchtjes kunnen gaan produceren. Voor een extreem voorbeeld daarvan moet je maar eens flink gaan sporten zodat je flink bezweet bent, en daarna drie dagen lang vergeten je bezwete kleding uit je sporttas te halen. Dan ruik je die bacterieluchtjes heel goed, kan ik je vertellen...

Wij willen geen luchtjes produceren, ook al zijn die luchtjes nog zo natuurlijk. Dat is de eigenlijke reden om ondergoed (en sokken) dagelijks te verschonen.

Veel mensen zeggen voor de eenvoud dat het voor de hygiene is, maar dat klopt dus feitelijk niet helemaal. Hoewel het wel zo is dat een twee dagen gedragen onderbroek meer bacteriën bevat dan een slechts één dag gedragen onderbroek.

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
liveisgreat
11 jaar geleden
+
liveisgreat
11 jaar geleden
heb al vaak dezelfde discussie met mijn vriend gehad : hij gaat wel leuk in bad/douche om dan vervolgens weer hetzelfde ondergoed/kousen..aan te doen. Waardoor het effect van het bad natuurlijk nihil is qua "frisheid".
Mannen denken vaak dat als ze hun penis goed afschudden na het plassen, de onderbroek proper blijft. Dat is zo niet, er is altijd minimaal verlies. En soms ruik soms ik vanop afstand als mijn vriend zijn jeans uit doet. Probleem : mensen worden ongevoelig aan hun eigen geuren dus vaak ruiken ze het zelf niet meer. En dan is het moeilijk om hen diets te maken dat proper ondergoed e.d. nodig is. Aan de andere kant mogen geurtjes en bacteriën niet los van elkaar gezien worden : vele geurtjes komen voort uit bacteriën (cfr. bijvoorbeeld zweetvoeten).
Kristal
11 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (3)

Voor de hygiene natuurlijk.je wil toch geen ondergoed aan trekken waar bacterien in zitten of dat er nog poep of plas in zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn al allemaal goede antwoorden gegeven.

Misschien ter aanvulling:
het is ook aantrékkelijker als je schoon op jezelf bent.
Als je als man graag met je vrouw wil knuffelen of vrijen kan het een enorme domper op het libido van de vrouw zijn als zij weet dat de man niet lekker schoon is, inclusief zijn ondergoed dus.
Ze moet dan toch eerst een drempel overstappen en dat is voor beide partijen niet lustopwekkend.

Misschien is het voor mannen minder belangrijk of een vrouw fris ruikt en schoon is? Ik kan mij indenken dat het voor hen ook belangrijk is.

Dus, elke dag schoon ondergoed en sokken.
Gewoon omdat dat ook fijn is voor je partner. Je wilt toch aantrekkelijk blijven voor je lief?
Niets is zo lustonderdrukkend als eerst een discussie of je wel schoon ondergoed aan hebt en of fris bent.
Dat hoort meer bij moeders en zonen, maar een volwassen man zou toch beter kunnen weten.

Voor veel vrouwen/mannen is dat belangrijk en een heerlijk schoon en fris geurend lichaam is seksueel aantrekkelijk(er).

En als je alleenstaand bent, doe je het voor jezelf, het heeft namenlijk ook alles met goede zorg voor jezelf te maken.
Ook daarom doe je elke dag schoon ondergoed aan.
Kristal
11 jaar geleden
Omdat de wasmiddelen industrie,de douche en bad industrie,de geurtjes industrie ons laten geloven dat we vies zijn als we hun producten niet elke dag gebruiken.

niets is aantrekkelijker,en stimulerender voor het libido, dan een mens die naar mens ruikt en niet naar allerlei zeepjes.

waarmee ik niet wil zeggen dat je jezelf niet hoeft te wassen en niet op tijd schone kleren/ondergoed moet aantrekken.
voor iemand die zware, vieze arbeid verricht,zal het anders zijn dan voor iemand die bv. denkwerk verricht of zoiets.

stellen dat iemand een viezerik is als hij niet elke dag schoon ondergoed aantrekt,vind ik ongenuanceerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hele dikke +! we zijn met zn allen panisch geworden wat betreft schoon zijn. Als je je elke dag in het zweet werkt dan lijkt het me logisch dat je dagelijks onder de douche gaat en nieuw ondergoed aan trekt. Maar alle kantoorklerken in dit land die nauwelijks zweten op een dag kunnen best met 3 keer douchen in de week af. Laat dat vooral niet aan andere mensen horen want oei oei oei wat ben je dan een smeerpijp. Daarnaast is elke dag douchen ook nog eens niet goed voor je huid, haar en weerstand. Om over water en gasverbruik nog maar te zwijgen. Voor de meeste mensen volstaat, 3x per week douchen, 4 paar ondergoed, en 1 set kleding met eventueel een schoon shirt ergens halverwege de week zonder dat iemand ooit tegen ze zal zeggen dat ze stinken.