Ben verkoudenen me dochter gaat bevallen ,kan ik er heen dan als de baby geboren is? Met een mond kapje of zo

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je hoeft niet persé een mondkapje aan te doen, maar je mond verbergen is toch wel handig. Gewoon niet ademen in haar/hem gezicht, zo'n pasgeboren baby's zijn wel gevoelig.

En gefeliciteerd. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een mondkapje is inderdaad verstandig, maar niet noodzakelijk. En niet zoenen of teveel aan het gezichtje zitten, en je handen tevoren goed wassen, Normale voorzorgsmaatregelen. Bij een ' normale' gezonde baby, volstaat dat.

Alleen als het kindje verminderde weerstand heeft en in e couveuse ligt, kan je eventueel de toegang tot de afdeling ontzegd worden. Maar zelfs dan mag je vaak met schort en mondkapje best even komen kijken.

Alvast gefeliciteerd met je kleinkind !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er gewoon heen, mits er natuurlijk niets met kindje is. Wanneer je verkouden bent, zul je sowieso wat vaker je handen wassen, niet in een anders gezicht niezen, hoesten of zoenen, zodat je niemand aansteekt. Dat doe je bij de baby dan natuurlijk ook! Als je dat doet, dan kun je gewoon heen en de baby even vasthouden hoor! Als je dat toch niet aandurft, je kunt de baby natuurlijk gewoon bewonderen als het in de zijn bedje of in de armen van een ander ligt!