Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat kan oorzaak zijn van te laag LDL cholesterol (0,7)?

Ik heb er 0 verstand van en mijn artsen zijn niet te bereiken en een huisarts heb ik nog niet. Dus vandaar hier mijn vraag :)

Mijn LDL cholesterol is 0,76. Waar het tussen de 3,50-4,50 moet zijn als normaal waarde. Dat lijkt me nogal een verschil toch?

Ik heb zelf echt 0 verstand van cholesterol. Maar even voor beeldvorming:
Mijn cholesterol verder is 3 (waar 0-6 normaal is)
Triglyceriden zijn 0,5 (waar 0,8-2 normaal is, iets te laag dus)
HDL cholesterol is goed; 2 (waar >1,1 normaal is)

Maar vooral de LDL springt er dus uit en ik heb enkel een basis kennis over te hoog (want daar word je nu eenmaal mee platgegooid in reclames etc.)
Maar te laag..
Wat houd dat in?

Weet jij het antwoord?

/2500

Kan zijn dat dit een erfelijk iets is en dan is de oorzaak vaak een defect in een gen: In een aantal gevallen is de oorzaak bekend: specifieke mutaties in het gen dat codeert voor het eiwit apolipoproteine B ,maar ver staat de wetenschap hier nog niet. Je kan ook verder uitleg vragen aan de dokter die dit bloedonderzoek heeft laten uitvoeren.

Bronnen:
http://www.spreekuurthuis.nl/themas/choles...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100