Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat als je een aantal keren onder de zonnenbank bent geweest ,dat er een plekje rond je stuit wit blijft?

Waarom kleurt die drukplek niet mee qua bruining.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou probeem niet ,maar het is zo'n raar wit plekkie ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op die plekken rust je lichaam tijdens het bruinwordingsproces. Door de druk op die punten is er beperkte bloedaanvoer op dat stukje. Zuurstofaanvoer is een belangrijke factor bij het vormen van pigment. Bij gebrek daaraan verkleuren die plekjes niet. Oplossing is om steeds 'anders' te gaan liggen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor jou het beste antwoord ,Antwoordman.
Ik wens je een prettig weekeind.
Groetjes van Josephina.

Andere antwoorden (4)

Net als je schouderbladen is je stuit een drukpunt waar transpiratie ontstaat. Dit laagje vocht werkt ahw als een filter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is ook zo met de naadjes tussen je billen en benen. die zijn dan tijdens het zonnen niet bereikbaar voor de straling. als je op je buik ligt word waarschijnlijk dat plekje bij je stuitje ook net onttrokken daar aan. dan moet je met je billen een beetje omhoog gaan liggen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat er geen pigment zit ?
of mischien dat de huid daar ooit zodanig beschadigd geweest dat het litteken weefsel is geworden ?
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik heb het heel vaak gezien bij mensen. Ik heb zelf een zonnebank thuis. En ik wat geprobeert hebt is wat meer bewegen eronder dan bruint het wat mee en valt het minder op. XxX
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding