Hoe zorg je dat je een energiereserve opbouwt in je lichaam waar je op kunt teren in tijden dat je druk bent?

Ik merk dat ik weinig reserve in mijn lichaam heb. Dit resulteert snel in vermoeidheidsverschijnselen in drukke periodes. Het zou fijner zijn als er iets meer 'reserve' aanwezig zou zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je mager bent door simpelweg meer te eten en bij voorkeur evenwichtig. Duursporters gebruiken vaak een specifiek koolhydraatrijk dieet. Om snel energie te krijgen kan je suikers nemen. Dat kan ook in de vorm van een banaan of appel. Ook in drukke periodes is het belangrijk gezond en regelmatig te eten.

Je kan gaan sporten. Lekker bewegen! Je zult misschien denken dat bewegen juist energie kost! Je moet het zien als een investering. Hoe meer je sport, des te meer energie je de volgende keer hebt. Je vergroot je conditie en uithoudingsvermogen. Meer tips? Zie bron!

Bronnen:
http://www.sochicken.nl/jezelf/7_stappen_v...

Voeding speelt daarin een enorm grote rol, veel groter dan menigeen denkt. Om goed te kunnen functioneren heeft je lichaam voeding nodig, waar het wat aan heeft en jij bent de enige, die dat kan verstrekken ;-) Dus zoveel mogelijk vers en onbewerkt eten, 2 stuk fruit per dag, 2 ons (liever meer) groente per dag, veel variatie aanbrengen (dus niet altijd alleen appels eten), voldoende eiwitten gebruiken en junkfood zeer aan banden leggen. Liefst helemaal niet. Daar zit niks in, dat voor je lichaam belangrijk is en enorm veel troep, dat slecht is voor je. Dus eigenlijk natuurlijk gaan eten; alles wat verpakt en kant en klaar in de schappen van de winkel te koop is, dat is niet gezond/natuurlijk. En dus ook doen, als je het drukker hebt!

Je hebt het puur over lichamelijk. Maar geestelijk en lichamelijk kun je niet los zien van elkaar. De een zegt: gezond eten. De ander zegt: sporten. Weer een ander zegt: ontspanning. Ik zeg: een goede mix van al die dingen. Een sterk lichaam (en dan bedoel ik niet van die overdreven spierbundels), maar gewoon een lijf met stevige spieren, goed doorbloed, goede conditie kan heel veel hebben. Heb je die conditie niet, dan moet je daar wat aan doen. Bewegen, bewegen en gezond eten. Afhankelijk van wat voor "vermoeidheidsverschijnselen" kun je ook werken aan je geestelijke conditie. Ook daar helpt sporten bij. Maar ook andere dingen op tijd doen die je ontspannen. Geestelijke veerkracht kan veel vermoeidheid opvangen. En dan nog: Vermoeidheidsverschijnselen zijn natuurlijk heel normaal. Als ik een flinke wandeling maak, ben ik moe. Afhankelijk van je persoonlijke omstandigheden zul je zelf een goede mix moeten zien te vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100