Ik moet voor mijn opleiding alle spieren leren, de beenderen ken ik ondertussen, maar hoe kan ik de spieren het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Door datgene te doen waar je al mee bezig bent ;)

Deel het lichaam in 4 groepen. Het hoofd, de armen, de benen en de romp. Door ze in groepen te verdelen kun je het per groep makkelijker onthouden ;)

Is een groep te groot, dan kun je die ook weer delen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kunst van onthouden is herhaling, werkt net als bij de reclame.
Je begint bij een lichaamsdeel: bijvoorbeeld de armen.
Je leert uit het boek welke spieren waar zitten, wat ze doen en hoe ze heten.
Kijk dan naar je eigen arm en herhaal wat je net hebt geleerd. En weer. En weer.
Je hebt dan de combinatie leren uit het hoofd vanuit je boek èn toegepast op je eigen lichaam (ervaren, zien), en dan herhalen maar.
Succes!