Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je koorts krijgen door je heel dik aan te kleden?

Ik wil dit trouwens niet doen om zogenaamd ziek te lijken en niet naar school te moeten gaan, maar ben er gewoon benieuwd naar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

ik denk dat je wel warmer wordt qua lichaamsgraden maar of ze dit dan ook echt koorts noemen weet ik niet. denk namelijk niet dat je dan zo warm wordt. van sporten wordt je ook warm maar dat je noem je toch ook geen koorts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koorts is een teken dat je lichaam een infectie heeft waar het tegen strijd!!
Je eigen warm aankleden krijg je het warm van maar geen koorts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door je heel warm aan te kleden, waardoor je dus je warmte niet meer kwijt kan, kan je verschijnselen krijgen die sterk op koorts lijken. Dat wordt echter geen koorts genoemd, maar hyperthermie, oftewel oververhitting.

Het verschil is dat koorts wordt veroorzaakt door het eigen lichaam, dat als het ware de thermostaat hoger zet. Bij hyperthermie blijft de thermostaat op 37 graden staan en zorgen andere factoren voor de verhoogde temperatuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Mythbusters hebben een keer zo'n soort test gedaan.
Alleen niet met kleding, maar met bodypaint, die geen lucht door laat.

De eerste keer werd er gemeten dat je er koorts verschijnselen van kon krijgen. Maar na een tweede test, bleek dat dit aan Jamie's gezondheid lag.

De tweede test staat hieronder. Volgens deze test, heeft het geen effect op je lichaamstemperatuur. (Hij was zelfs iets gezakt.)
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier moest ik ook gelijk aan denken toen ik de vraag las. Ik heb de test ook gezien van Mythbusters.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding