Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat gebeurd er als je meer seroquel inneemt? Dus ipv 50mg (in mijn geval) 55mg? Of 60mg?

Ik heb voorgeschreven 50 mg (2 pilletjes van 25mg) half uur voor het slapen. Als ik iets meer neem, slaap ik dan beter? Of is dat dan overdosis, ook al is het maar een klein beetje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit op eigen houtje gaan doen is de manier om steeds hogere dosissen nodig te hebben en helemaal kapot te gaan aan dit soort medicijnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zeker niet op eigen houtje gaan doen ook al kan het vast geen kwaad voor een keer.
Het is en blijft rotzooi die je in nood neemt.
Probeer liever wat natuurlijks zoals ontspanningsoefeningen of valeriaan oid

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je 5 of 10 mg extra gebruikt, zou je misschien wat eerder in slaap kunnen vallen. Maar dat is een effect dat je maar kort gaat merken, want na een poosje ben je eraan gewend. Dit kan ertoe leiden dat je nog meer wilt om te kunnen slapen en dan kom je in een negatieve spiraal.

Op zich is een dosis van 50 mg Seroquel per dag niet hoog, dus een overdosis zal niet zo snel voorkomen. Artsen wordt wel geadviseerd de dosis zo laag mogelijk te houden, omdat Seroquel een aantal vervelende bijwerkingen kan hebben, zoals bijvoorbeeld tardieve dyskinesie, een bewegingsstoornis.

Sowieso is op eigen houtje een dosis van dergelijke medicatie veranderen niet verstandig. Als je denkt dat je meer nodig hebt, ga dan in overleg met je behandelend arts.

Daarnaast is Seroquel niet bedoeld als slaapmiddel, alhoewel het wel helpt om beter te slapen. Als je structureel slaapproblemen hebt, kan je beter proberen dat in eerste instantie zonder medicatie op te lossen, door bijvoorbeeld het laatste deel van de avond rustiger aan te doen of ontspanningsoefeningen te leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding