Als een cannabisverslaafde die vroeger heel veel is afgevallen opeens aankomt is degene aan het afkicken?

Hij is ongeveer 2 jaar verslaafd en is een jongvolwassene.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Aankomen en afkicken van cannabis kunnen met elkaar te maken hebben. Het zou kunnen dat hij gestopt is en dat hij nu ook beter voor zichzelf is gaan zorgen, gezonder leeft en beter eet. Maar het is te kort door de bocht om hier ja of nee op te antwoorden. Er zouden meer signalen moeten zijn. Gaat het verder ook beter met hem? Op zich is veel cannabis gebruiken en afvallen niet iets wat vaak voorkomt. Afvallen zie je eerder bij oppeppende middelen zoals speed en coke. Maar soms komt het bij mensen die extreem veel cannabis gebruiken ook voor. Dan heb je het wel over mensen die 6-10 joints op een dag roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat kan, maar dat hoeft niet.

Een verslaafde valt niet af doordat hij cannabis gebruikt, maar omdat dit voor hem belangrijker is dan bijvoorbeeld eten kopen, koken, of het opeten zelf.

Wanneer hij een nieuwe vriend(in) vind waarmee hij vaak samen op de bank zit te roken met veel chips erbij kan hij gewoon weer aankomen zonder dat hij stopt met cannabis.

Maar het kan wel een teken zijn. Vraag het hem en zo ja, vraag hoe je het hierbij kunt helpen, dat wordt vast gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, dat zegt niets.
sterker nog; van cannabisgebruik kan je makkelijk een "vreetkick" krijgen, en dus aankomen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Nee, dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Een bijwerking is vaak juist dat je een ontzettende honger of lekkere honger krijgt. Dat kan natuurlijk ook verklaren waarom hij is aangekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of hij aan het afkicken is , is op basis van dit enkele gegeven niet te zeggen.
Cannabisverslaafden verwaarlozen zichzelf en vallen daardoor af, cannabis zelf zorgt niet voor afvallen.
Blijkbaar gaat de jongvolwassene nu in ieder geval beter eten.
Wat daarvoor de reden is, weet hij/zij mogelijk zelf het beste.
Zekerheid is beter dan gissen.
Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit hoeft geen enkele relatie met elkaar te vertonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je dit uitleggen waarom dat zo is?