Kun je een harde buik door je darmen hebben?

Hallo,
ik ben al meer dan een maand geleden geopereerd aan mijn blindedarm. nu neem ik voor mijn ontlasting op advies van de kinderarts nog steeds movicolon in, die verwachtte dat mijn buikpijn ook minder zou worden. ik heb nu dus constant last van mijn buik. Aan de rechter kant van mijn navel is mijn buik ook hard, als je hem indrukt lijkt het net alsof er een baksteen onder zit. kan dit door mijn darmen komen? ik masturbeer ook wel eens, ik kan toch niet zwanger zijn? aangezien ik wel eens lees dat je last van harde buiken hebt tijdens zwangerschap, of zou dit gewoon door mijn darmen komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit komt zeer waarschijnlijk door je darmen. De exacte oorzaak weet ik niet, maar ik heb prikkelbare darm en vaak verstoppingen, en voelt mijn buik ook hard aan, soms lijkt het spieren, soms mijn darmen zelf. Van masturberen word je trouwens niet zwanger. Helpt de movicolon nog? Als dit niet helpt kun je er beter mee stoppen en naar de arts gaan voor iets anders, of eventueel helemaal even stoppen met middelen. Succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100