Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een harde buik door je darmen hebben?

Hallo,
ik ben al meer dan een maand geleden geopereerd aan mijn blindedarm. nu neem ik voor mijn ontlasting op advies van de kinderarts nog steeds movicolon in, die verwachtte dat mijn buikpijn ook minder zou worden. ik heb nu dus constant last van mijn buik. Aan de rechter kant van mijn navel is mijn buik ook hard, als je hem indrukt lijkt het net alsof er een baksteen onder zit. kan dit door mijn darmen komen? ik masturbeer ook wel eens, ik kan toch niet zwanger zijn? aangezien ik wel eens lees dat je last van harde buiken hebt tijdens zwangerschap, of zou dit gewoon door mijn darmen komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''Ook krijg je geen buikpijn van een zwangerschap.'' Volgens mij is dat heel erg persoonsgebonden.
Bij een zwangerschap rekt de baarmoeder uit..ook de bekken dus. Pijn in de buik is dus wel voor de hand liggend bij de meesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, constant niet, maar die zin klopt gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraagsteller zegt: ik masturbeer ook wel eens, zou ik zwanger kunnen zijn...
Alleen bovenstaande zin in ogenschouw nemend kunnen we denk ik gerust stellen dat ze niet zwanger is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga absoluut even terug naar je arts .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dit komt zeer waarschijnlijk door je darmen. De exacte oorzaak weet ik niet, maar ik heb prikkelbare darm en vaak verstoppingen, en voelt mijn buik ook hard aan, soms lijkt het spieren, soms mijn darmen zelf.
Van masturberen word je trouwens niet zwanger.

Helpt de movicolon nog? Als dit niet helpt kun je er beter mee stoppen en naar de arts gaan voor iets anders, of eventueel helemaal even stoppen met middelen.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Movicolon werkt wel. ik heb een week lang alle dagen 2 zakjes in moeten nemen, en toen had ik ook elke dag ontlasting, maar de gister heb ik dus 1 zakje ingenomen en toen had ik dus vandaag geen ontlasting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even terug naar de arts denk ik, of even bellen. Het klinkt alsof het van je darmen komt, maar gezien het feit dat je pas bent geopereerd zou ik geen enkel risico nemen. Een belletje is zó gepleegd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je darmen reageren dan wel erg fel op de movicolon, ik zou het (als dat kan) nog even gebruiken tot je de arts weer spreekt, ik zou sowieso even bellen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Ytje: als er twee zakjes nodig zijn reageren darmen juist niet heftig op Movicolon. Je weet toch hopelijk wel wat dat poeder inhoudt? Ik ken mensen die zich beter tot een half zakje kunnen beperken maar het toch nodig hebben. Ik zou gewoon twee zakjes blijven gebruikten tot er contact met de/een arts geweest is. Als het helpt zou je in de eerste plaats toch denken dat het obstipatie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel eerder dat wanneer maar een zakje wordt gebruikt, de darmen gelijk protesteren, dat bedoel ik. En ik weet heel goed wat het inhoudt ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Ytje: Ik denk dat ik nu begrijp wat je bedoelt maar met 'fel reagerende darmen' mag je verwachten dat er wordt bedoeld dat er maar weinig prikkels nodig zijn voor actie. 'Het steekt bij jou erg nauw' of iets dergelijks zou ik in dit geval logischer hebben gevonden.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing