Als je onveilig seks hebt gehad, hoe en waneer gebruik je de pil?

Ik weet dat het onverstandig was, maar ben nu een beetje bezorgd. Ik moet rond de 30e ongesteld worden, maar heb vandaag dus onveilig seks gehad. Kan ik die pil morgen ochtend nog innemen? En hoelang moet ik het slikken?

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Amadea
11 jaar geleden
Wélke pil bedoel je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, de pil. Geen idee, waarop staat
ma tm zondag. De pil, ook wel om je ongesteldheid tegen te gaan en zwangerschap te voorkomen.
Amadea
11 jaar geleden
Dus jij slikt de anticonceptiepil, maar meent dat je onveilig gevrijd hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals ik het lees: ze heeft op zondag onveilige seks en neemt dan op maandag 1 pil (waar maandag bij staat) en verder niks
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat klopt Niels. Alleen is het morgen de eerste keer dat ik dan de pil gebruik.
Amadea
11 jaar geleden
Lees dan eerst de bijsluiter goed. Daar staat meestal in dat je moet beginnen met slikken op de eerste dag van je menstruatie. Doe je dat niet, dan ben je pas de volgende maand beschermd tegen zwangerschap. Je kunt inderdaad beter morgen een Morning After pil nemen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjulliewel :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst denken, dan doen. Dit is namelijk niet erg slim.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees de bijsluiter... -.-

Antwoorden (2)

Ik begrijp uit je verhaal dat je hiervoor de pil niet hebt gebruikt, dan is de pil morgen starten niet effectief of veilig, betekend dat je beter een morningafter pil kan halen... Ik zou adviseren hierover met je huisarts te spreken, die kan je ook "de pil" voorschrijven voor de toekomst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meteen naar de apotheek gaan en de morning after pil halen deze pil staat los van de gewone anticonceptie. en een dag na de sex ingenomen worden (natuurlijk zo snel mogelijk) kan ook online via de website maar denk dat morgen even halen sneller is, maar voor wat extra info over de pil is het handig