Wat kan ik als huis- tuin- en keukenalternatief gebruiken voor gewichten?

ik moet tijdelijk oefeningen doen met gewichten; ik sta nu te zwaaien met pakken appelsap, maar die liggen niet prettig in de hand.

Rieneke1
11 jaar geleden
6.9K
Antoni
11 jaar geleden
Is dat een nieuwe sport: "Ultimate Multitasking": tegelijk zwaaien met pakken appelsap en je vraag intypen bij Goeie Vraag...?! Wat knap dat je dat kan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wasmiddelen
Rieneke1
11 jaar geleden
ach ja antoni, dat doen wij vrouwen gewoon, fluitje van 1 cent :)

Het beste antwoord

Men neme een paar lange ouwe sokken.
Men neme een boterhamzakje.
Men vullen deze zakjes met zand...zakjes in de sok, en zwaaien maar.
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
ik neem kattengrit, verder de perfecte oplossing, bedankt!

Andere antwoorden (8)

Met water gevulde plastic flessen. Tip die ik van mijn fysiotherapeut kreeg.
Amadea
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
dank en plus, maar die grote flessen liggen ook niet lekker in de hand.
die kleine wel, zou je die met iets zwaars kunnen vullen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zand erin?
Rieneke1
11 jaar geleden
nou ja headless, ga jij je hoofd even ophalen! :)
Rieneke1
11 jaar geleden
jet, dat is een idee ja, maar dat heb ik niet in huis :s
Amadea
11 jaar geleden
Strooizout dan wellicht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
knikkers? of misschien even naar buiten met een schepje en wat uit het plantsoen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ipv zand .... kattenbakgrit ???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst zand, daarna bijvullen met water.
Maar meer dan 2 kilo per liter zal het niet gaan wegen, dus een fles van 0,5 liter zal max 1 kg gaan wegen.
Rieneke1
11 jaar geleden
@reinnera, dat heb ik in huis, strak plan!
stompkaarsen, maar die zijn misschien niet zwaar genoeg?
een pak suiker of zout heeft minder scherpe hoeken. EN het beweegt niet. Sterkte met je oefeningen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
dank en plus, maar ik heb niet veel ruimte hier, dus het moet stoot-proof zijn :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik moest ooit ook met pakken suiker oefenen.
Met een netjes sinaasappels :) Dan heb je na afloop nog een gezonde versnappering ;)

Ook 2 plastiek zakken gevuld met boeken oid zal goed gaan, daar zitten de handvaten iig al aan ;)

Toegevoegd na 4 minuten:
Met 2 netjes sinaasappels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
nee, dat vliegt alle kanten uit.
Zandzakken, de hersluitbare diepvries zakjes zijn hier heel geschikt voor, die sluiten goed af, in verschillende formaten te krijgen bij de Action.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
heb ik niet in huis, en met wat zou je ze dan vullen?
heb ook geen zand in huis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zout, meel, suiker, kiezelsteentjes bijv. Het kan natuurlijk ook in andere zakken, die sluiten wel goed in je handen aan, maar de afsluitbare diepvrieszakken sluiten beter, denk er eens aan als je boodschappen gaat doen, ze zijn ook verkrijgbaar in de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet hoe zwaar het moet zijn want misschien kun je er dan wat aardappelen in doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan er beter iets fijns indoen, zoals zand of suiker, dat houdt makkelijker vast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is natuurlijk beter,ik weet ook niet voor welke gewrichten de oefening moet dienen.
Twee tassen met onbreekbare boodschappen, kan je ook makklijk lichter of zwaarder maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
nee, dat vliegt alle kanten op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat doe je dan allemaal????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook tassen die dicht kunnen!!
Neem twee boterhammen zakjes . Vul deze met klapzand.. Bind dicht.. Doe deze in twee washandjes... En naai deze dicht.. Je kan de zakjes zo licht en zwaar maken als je zelf wilt... Zo heb ik het ook gedaan.. Het voelt lekker in de hand en ik heb inmiddels mooie strakke armen gekregen ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Wat is klapzand dan? Die term ken ik niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is wit zand... Je vind het meestal onder tegels in je tuin ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen zand Ineke je kan ook gewone bloem gebruiken in de zakjes... Het gaat om het gewicht
Een jerrycan, je begint met twee melkjerrycans die je vult met water, mocht dat telicht zijn dan ga je over op 5 liter modellen voor benzine. Je staat dan al met 10 kilo te zwaaien. Daarna kan je ze met zand vullen wat volgens mij nog zwaarder is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb altijd plasti flesjes (halve liter) gebruikt gevuld met zand. Lekker zwaar (maar niet te ), en als ze vallen niet meteen een drama. Is dat te licht voor je dan zou je ze zelfs kunnen vullen met zand en daarna water ; dan kom je al snel op een kleine driekwart kilo, en ze zijn goed vast te houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik gebruikte overigens van dat witte vogelzand, dat in elke supermarkt en dierenwinkel te koop is. Makkelijk door een trechter te gieten ook.