Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang kan een mens leven op alcohol en water zonder serieuze gezondheidsklachten te krijgen?

Alcohol in de vorm van droge wijn en wodka mix met vruchtensappen zoals jus en cranberry.
Om het nog iets gezonder te maken voeg ik er nog groentensap aan toe voor ietwat langzame koolhydraten.
Dus alleen maar suikers en een kleine hoeveelheid langzame koolhydraten en nauwelijks eiwitten.
En stel je neemt er elke dag een vitaminepil bij, hoelang trek je het dan zonder gezondheidsklachten?

Toegevoegd na 2 minuten:
En visolie nog erbij btw.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Niks eten, en dan alleen maar suikers en alcohol drinken?
Niet gezond voor je..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet ik, het is ook puur hypothetisch gezien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar tnx :)
Ritsuka
11 jaar geleden
Sowieso gaan de vitaminepillen en visolie amper werken. De meeste vitamines zijn vetoplosbaar, en worden dus alleen goed opgenomen als je er ook wat bij eet waar wat vet in zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vruchtensappen zullen ook het effect van alcohol versterken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja? Leg uit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

leven op water kan wel voor bepaalde tijd,maar op alcohol niet,want dan krijg je gegarandeert leverklachten,tot men ontdekt dat er niets meer aan te doen is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed dat de vraagsteller dit al wist. Een slecht antwoord.
Hoe lang je het volhoud is niet te zeggen, maar de eerste gezondheidsklachten ga je binnen 2-3 dagen al merken.

- je krijgt veel suikers binnen, je suikerspiegel gaat heel erg pieken en dalen, dus je hebt telkens veel energie en dan snel weer moe.
- de alcohol komt extra hard aan, omdat je er niks bij eet.
- de groentesapjes helpen wel een beetje, maar alleen als je ze zelf maakt als smoothie (voor de vezels). Maar dit gezonde gaat niet het slechte kunnen compenseren.
- vitaminepillen worden amper opgenomen, omdat de meeste vetoplosbaar zijn en je dat niet eet.

De klachten die je gaat krijgen zijn te vergelijken met als je een fruitdieet of 'detoxkuur' met fruit en groente- sapjes gaat volgen.
Eerste dag heb je waarschijnlijk wel energie, maar al snel ga je last krijgen van de energiepieken en dalen, hoofdpijn, prikkelbaarheid etc.

Toegevoegd na 45 seconden:
De serieuze gezondheidsklachten komen pas wat later denk ik, zodra je echt tekorten gaat krijgen aan bepaalde stoffen.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding