Hoezo krijg ik last van mijn nek bij het opdrukken en andere oefeningen?

Ik doe aan kracht trainingen want ben voor een strak lichaam met spieren aan het vechten ,, maar sinds een paar dagen krijg ik al alleen bij het opdrukken een steek in me nek die tot de boven kant van me hoofd komt kan iemand me aub vertellen wat het kan zijn ,, hartstikke bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Veel mensen gebruiken bij het opdrukken ook kracht uit hun nek. Probeer wanneer je aan het opdrukken bent, alleen je armen te gebruiken. Dus focus op je armen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga het proberen , maar als k kracht uit me nek zet is het ineens een stuk minder zwaar dan wanneer ik het niet doe haha :p maar toch bedankt zal erop letten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en dat is het probleem. Leer je kracht echt uit je armen te halen zo hetzelfde met alle andere oefeningen. Focus op de delen die dat apparaat moet treinen! FOCUS!! Succes
Heb je ooit een ongeluk gehad of op een andere manier een klap in je nek? Het klinkt namelijk als een verschoven wervel of iets. Misschien verstandig om eens een goede manuele therapeut te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spier die verkrampt is of zenuw tussen de wervels geblokkeerd. Probeer eens een Dafalgan (paracetamol) 1000 mg. voor met het opdrukken te beginnen, misschien helpt het, ontspannen zal het in ieder geval.