Brokje uit keel omhoog een keer in de zoveel tijd. Wat kan dit zijn?

Ja ik weet het het klinkt best raar; ik zal nadere uitleg geven.
Heb een paar keer per jaar dat er een klein wit/groenig brokje (circa 0,5 cm) uit mn keel omhoog komt.
Waarvandaan weet ik alleen niet maag/slokdarm enz....
Als ik dit brokje kapotknijp ruikt het ook vies alsof het uit de maag komt. Ik weet dat meerdere mensen dit hebben alleen weet niemand precies wat het is en waar het vandaan komt.
Mn neusamandelen zijn geknipt maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Iemand hetzelfde? Of meer info?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als het goed is heb jij je keel amandelen nog, daar komt dat brokje vandaan. Het is een combi van etensresten en bacterien.
Is niet schadelijk. Die hopen op. En eens in de zoveel tijd valt het er uit.
Je moet alleen in de gaten houden of je amandelen niet chronisch ontstoken zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
+ Dit zijn tonsolilieten / amandelstenen. Zie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tonsilloliet .