wat mankeer je als je geen gevoel meer hebt

wat mankeer je als je geen kerst, nieuwjaars, paas, of vakantie gevoel, meer hebt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dat lijkt mij typisch een depressie.
Lusteloosheid,onverschilligheid en apathie zijn belangrijke kenmerken, de kleur lijkt dan uit je leven weg te zijn.
Wat soms helpt is lichttherapie, dingen doen waarvan je weet dat ze je normaal gesproken plezier geven, mensen opzoeken die je begrijpen en die je vertrouwt en als dat allemaal niet snel genoeg resultaat geeft, naar de huisarts.
Niet gaan rondsukkelen en wegkruipen, dat maakt het alleen erger.
Een echte depressie gaat zelden of nooit vanzelf weer over.
Zie er dus vanaf te komen.
Schakel een goede vriend /vriendin in die je op sleeptouw neemt om eruit te komen en je desnoods naar de huisarts sleurt.
Alle goeds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Weinig. Eigenlijk niks.
't Is een gevoel wat je word aangeleerd. Meer is het niet. Wanneer je niks van kerst et cetera zou weten zou je er ook geen gevoel bij hebben.
En de een heeft wel wat met kerst en alles en de ander niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poeh, lastig! Zeker op afstand...
Degene die ik van dichtbij ken die dit ook had, die leed aan PTSS.
Niet meer kunnen genieten en voelen kan ook met een depressie te maken hebben. Waarschijnlijk speelt zich een en ander op psychisch vlak af.
Belangrijk om te weten wat. Ga eens naar je huisarts en praat erover.

Hulp zoeken is de eerste stap naar weer voelen...

Toegevoegd na 45 seconden:
(vooral dat missen van een vakantiegevoel vind ik een signaal)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij mankeer je dan niks hoor, mits je een depressie hebt.
Wij hebben dit jaar ook geen Kerstgevoel gehad, ook geen echt nieuwjaarsgevoel.
We blijven ook lekker thuis met z'n twee, met nieuwjaar, heerlijk, we vermaken ons wel hoor.
We hebben even geen zin in die verplichtingen, want dat is het meestal, geen zin in weer iets MOETEN..
Vaak iets moeten, of iets doen of ergens heengaan, wat jij NIET wilt, dan gaat een feestgevoel vanzelf wel weg..
Maar, ik wens je toch een liefdevol 2010 :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal gelijk Loes +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je biertje, ook voor jouw een liefdevol 2010 :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetzelfde voor jou, maar dat gaat goedkomen met al die oliebollen die je hebt klaar staan, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Heerlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan niet wachten...en dan met een berg (je) poedersuiker.. :)
Misschien heb je gewoon te hoge verwachtingen.Dring jezelf niks op maar voel gewoon wat je voelt.Morgen ligt er in een groot gedeelte van nederland weer sneeuw.Maak een lange wandeling en geniet van de pracht van de natuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk, ik hou wel van sneeuw :) +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in Duitsland ligt er al weer een laagje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
FF gekeken, nee, hier is alleen de straat nat :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt nog wel.ik woon dicht bij Hardenberg over de grens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben benieuwd morgen, slaap ze :)
Dan mankeer je van alles. Je zit in de welbekende dip. Dit kan kort duren en "so be it",hier moet je even in berusten, want je kunt niets afdwingen, maar als dit lang gaat duren en er komt voor je gevoel niets leuks meer op je pad en het hele leven kan je gestolen zijn, dan moet je toch iets ondernemen, want dan raak je in een depressie.
Praat erover met je huisarts en ga naar die psycholoog. Alleen al praten brengt je misschien tot inzichten wat er mis kan zijn. Sta open voor hulp van buitenaf, want een echte depressie kan jouw leven en dat van je naaste omgeving goed verzieken.
amc
14 jaar geleden
Je hebt de ziekte " anti feestdagen genieter"
Je staat jezelf niet toe "hiervan" te genieten.
Waarom, tja waarschijnlijk een beetje afgestompt.
Zou toch eens een oplossing zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, veel mensen willen er niet van genieten, omdat ze het gevoel hebben te moeten genieten. Onzin, geniet op je eigen manier! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan jouw foto te zien heb jij er vast geen last van, Biertje.
Goed uiteinde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee zeker niet, prooooost!
Levensvreugde!
Je leven kabbelt voort zonder er nog actief aan deel te nemen, moeite doet om er nog van te kunnen genieten.

Pak je bij kop en kont en kom in beweging, ga op visite, ga eens uit eten met een goede vriend(in).., Maak niet uit wat, maar doe iets!
De gevoelens zullen langzaam weer terugkomen.

Toegevoegd na 53 seconden:
levensvreugde m/z het ontbreken van levensvreugde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan heb je volgens mij en depressie en ik zou naar een arts gaan om daar over te praten,er zijn goede medicijnen voor