wat mankeer je als je geen gevoel meer hebt

wat mankeer je als je geen kerst, nieuwjaars, paas, of vakantie gevoel, meer hebt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat lijkt mij typisch een depressie. Lusteloosheid,onverschilligheid en apathie zijn belangrijke kenmerken, de kleur lijkt dan uit je leven weg te zijn. Wat soms helpt is lichttherapie, dingen doen waarvan je weet dat ze je normaal gesproken plezier geven, mensen opzoeken die je begrijpen en die je vertrouwt en als dat allemaal niet snel genoeg resultaat geeft, naar de huisarts. Niet gaan rondsukkelen en wegkruipen, dat maakt het alleen erger. Een echte depressie gaat zelden of nooit vanzelf weer over. Zie er dus vanaf te komen. Schakel een goede vriend /vriendin in die je op sleeptouw neemt om eruit te komen en je desnoods naar de huisarts sleurt. Alle goeds.

Poeh, lastig! Zeker op afstand... Degene die ik van dichtbij ken die dit ook had, die leed aan PTSS. Niet meer kunnen genieten en voelen kan ook met een depressie te maken hebben. Waarschijnlijk speelt zich een en ander op psychisch vlak af. Belangrijk om te weten wat. Ga eens naar je huisarts en praat erover. Hulp zoeken is de eerste stap naar weer voelen... Toegevoegd na 45 seconden: (vooral dat missen van een vakantiegevoel vind ik een signaal)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100