Gezond leven? (zie uitleg)

Een van mijn goede voornemens is gezonder gaan leven. Ik heb de volgende punten al:
Stoppen met roken
Minder suiker eten
Light frisdrank ipv regular

En zoek nog wat meer punten, iemand ideën?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slopotje het is handig om altijd gezond te leven toch ?Niet omdat het nieuwe jaar eraan komt? Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar..het is wel een goed voornemen, als je het voorheen niet deed, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zekers dat wel !

Het beste antwoord

Als je in een klap alles anders gaat doen en je een stapje terug wilt nemen dan val je in een keer terug in je oude gewoontes. Probeer dus een einddoel te stellen en dan terug te berekenen. Bijvoorbeeld over een half jaar loop ik met gemak een halve marathon en heb ik mijn ideale gewicht met ideale vetpercentage. Bereken dan per week terug wat je die week daarvoor moet kunnen. Dus wat moet je na 26 weken doen en wat na 25 en wat na 24. Tot aan de week waar je nu in zit. Stel iedere week een hoefddoel. Zo houd je het overzichtelijk en lukt het de ene week niet dan heb je extra te doen de komende week. Zo is een stapje terug minder erg en hou je overzicht. Begin niet over een week maar morgen al, het juiste moment komt niet. Maak het verder meetbaar zodat je de tussenstand in de gaten houd en weet wanneer je je doel hebt bereikt. want hoe weet je nou of je beter leeft als je niet weet wat beter is. Succes ermee!

Toegevoegd na 34 seconden:
P.S. Dit werkt echt maar je moet het wel echt doen. Ik weet dat het zo moet maar deed ik er nou ook maar wat mee haha..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima tip +1

Andere antwoorden (21)

Dat gaat je niet in klap lukken denk ik...
Hou je nog wat over om zonder constant na te denken ook nog te leven en te genieten??
Ik wil niet pessimistisch zijn of betweterig. Maar het is beter om zulke grote veranderingen stap voor stap te doen.

Toegevoegd na 39 seconden:
En als je een punt wilt weten:
Je vergeet nog een absolute topper in dit rijtje:

Meer Bewegen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minder vet
Minder zout
Minder alcohol...
Maar ja of je dan nog van leven kunt spreken is dan weer de vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een idee voor jou?En die moeten wij je voorleggen?
nou..ik heb er een voor je:
in het nieuwe jaar zelf ideën opdoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet? Ik vindt van wel...
Ik zou light frisdrank eigenlijk vervangen door water. Goedkoper, gezonder (en ik vind het lekkerder, maar dat is persoonlijk).
Sporten is ook uitermate belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
compensatieplusje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aspartaan is alles behalve gezond. Geef mij maar liever de gezondere frisdrank met een hogere calorische waarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of iemand met belangen in de frisdrankindustrie :)
Gezonder eten
Stoppen met alcohol
Meer bewegen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het belangrijkste is bewegen en natuurlijk vrolijk in het leven staan, wie de wereld toelacht krijgt een glimlach terug en wat is er gezonder dan positief en gelukkig in het leven te staan.. succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ hoera voor droppie
Doe altijd wat je denkt dat het beste is.

(En denk goed na over wat je doet)

Toegevoegd na 1 uur:
Oh, ja, vergeet vooral niet plezier te maken en te genieten
14 jaar geleden
Meer groente en fruit
Minder vet
Geen/minder alcohol
Meer sporten
Op tijd gaan slapen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen:
Geen zoetstoffen (dus cola regular ipv light)
Geen kleurstoffen
Verse groenten (dus zelf koken).
Weinig witmeel
Geen magnetron
Weinig koffie, zwarte thee.
Biologisch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de fiets in plaats van de auto pakken. Je boodschappen doen met de fiets of lopend. Boodschappen briefje maken zodat je niet met onnodige en lekkere ongezonde dingen thuis komt. Water drinken. Minder achter de pc en meer sporten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrap de light frisdrank.Zeer ongezond.Bevat aspartaam en als dat wordt omgezet door je lichaam krijg je drie giftige stoffen:ééntje is kankerverwekkend en de tweede is een zenuwgif.Afblijven dus.Zoek maar een ander voornemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er tijd voor is, het volgende.
In het begin van het jaar beginnen met de training voor de
Vierdaagse van Nijmegen.
En in juli als een overwinnaar over de finisch lopen,de rest
van het jaar aftrainen.
Een echte aanrader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onmogelijk, al die goede voornemens. Niet doen zo, hou je niet vol.

Het gaat om een gezonde levenswijze. Probeer dat je eigen te maken en ga je niet aan 20 regels houden.

Denk voor jezelf na hoe je gezonder kan gaan leven en wat je als mogelijk ziet voor jezelf. Leg de lat niet te hoog. Als je de nieuwe smaak te pakken hebt kan je die lat stukje bij beetje wat hoger leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Positief denken en genieten van elke dag.
Blij wezen met kleine dingetjes. Vaker een "wat is de wereld toch mooi-moment" hebben.
Minder stress hebben/je niet druk maken om (achteraf) onbelangrijke dingen.
Misschien doe je dit al, maar dit draagt ook bij aan een gezonde leefwijze. Mensen denken vaak aan lichamelijke gezondheid, maar geestelijke gezondheid is net zo belangrijk!
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet meer proberen jezelf te verbeteren op basis van voornemens maar op basis van overtuiging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een punt is genoeg en zeker als je het ooit doet. 80% van de goede voornemens rond deze periode is een kort leven beschoren. Niettemin : moed voor één idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval ook niet teveel light dranken gebruiken.
Het beste is een variabel eetpatroon.
Vaste tijden en een normaal calorie hoeveelheid.
Weinig slechte vetten en voldoende goede vetten.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meer bewegen,blij zijn ,en light frisdrank is helemaal niet gezond,je kunt beter water drinken en minder eten dan blijf je vrolijk en word je niet sagreinig,en veel wandelen en fietsen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, je verbetert beter kleine en dus haalbare dingen.
Ik zou zeggen : een positieve instelling met veel optimisme
zal de levenskwaliteit en derhalve de levensduur ten goede beïnvloeden.

Sociale betrokkenheid en verdraagzaamheid zijn alle zware begrippen, maar liggen ons dagelijks voor de voeten (Niet ONDER de voeten).

Weg met :
Ik, mij, mijn....
Hebben, moeten,....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vervang de light frisdrank voor MINDER gewone frisdrank of thee/water.
Lightfrisdrank blijkt aanzet te geven tot suikerinname.
Ook zijn deze frisdranken niet gezond.
Gewoon overgaan op water werkt prima.
De bekende twee stuks fruit, min 200 gram groenten per dag en beginnen met een stevig ontbijt.
Dat zet zoden aan de dijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stop met angst, angst is de grootste ziekmaker... Dus het gezondst is stoppen met alle angst... Daar hoef je dan niet eens anders voor te eten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed, het belangrijkste +1