Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er zoiets als schildpadden huid bij mensen?

Op mijn armen en benen heb ik allemaal kleine bultjes. Volgens mijn vorige huisarts had ik een schildpadden huid. Omdat het af en toe vreselijk jeukt ben ik ermee baar mijn huidige huisarts gegaan. Zij kende de term schildpadden huid niet. Ze had ook nog nooit zoiets gezien. Zij dacht dat het gaat om ontstoken haarvaatjes. Maar ik heb het al van heel jong af. En me broer heeft het ook. Alleen in mindere mate.
Ben nu bezig met smeren met Rozex. Maar tot nu toe nog geen resultaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De term schildpaddenhuid of schildpadhuid is mij inderdaad ook volkomen onbekend, maar er zijn wel verschillende aandoeningen (aangeboren, maar ook door bacterien en schimmels veroorzaakt) die de huid een droog, schilverig of vlekkerig uiterlijk geven.
Xerosis en Ichtiosis zijn twee van de ernstigste, psoriasis een van de meest voorkomende, maar ook sommige vormen van eczeem of huidschimmels geven een dergelijk beeld.

Wat jij hebt lijkt op de foto nog het meest op capillaritis (inderdaad : ontstoken haarvaatjes) . De oorzaken kunnen verschillend zijn, en zo dus ook de behandeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding