Is koffie nou wel of niet slecht voor de gezondheid?

Vroeger zat koffie in het verdomhoekje, maar tegenwoordig lees je soms dat het juist goed is. Hoe zit dat nu?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Met mate is alles goed, en bijna niets slecht.

Te veel koffie blijft slecht, maar als je het met mate nuttigt is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vele honderden onderzoeken zijn verricht naar het effect van koffie op de gezondheid.
Hieruit blijkt dat koffie prima past in een bewust en verantwoord voedingspatroon.

Koffie levert een belangrijke bijdrage aan de dagelijkse benodigde hoeveelheid vocht, maar bevat ook waardevolle antioxidanten en mineralen. Bovendien bevat koffie, zonder suiker en melk, geen calorieën en valt daarmee in de categorie "bij voorkeur" te consumeren dranken van het Voedingscentrum.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koffie is helemaal OK, al wordt je er na een kop of twintig wel een beetje trillerig van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met mate niet, maar te veel wel.