Is er iets mis met mijn vagina?

Het lijkt wel alsof ik geen vaginale opening heb. Als ik heel goed kijk zie ik geen gat, alleen een soort "muur" achter een kleine opening. Ook kan ik niet met mijn vinger naar binnen. Het lijkt wel alsof er gewoon iets voor zit. Toch ben ik al wel ongesteld dus het bloed moet toch ergens vandaan komen? Ik heb nog nooit seks gehad en ben er ook nog lang niet aan toe maar wat als het nou niet lukt bij mijn eerste keer? Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Weet je zeker dat je op de juiste plek zit te voelen?
Kijk eens op de wikipedia pagina van vagina om te zien waar alle 'onderdelen' omgeveer zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is dit niet normaal?
Meschien naar een huisarts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je echt twijfelt is een gesprek met je moeder misschien een kleinere stap dan direct naar de huisarts te gaan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hmmmm, weet wel dat ik toen ik die leeftijd had denk ik de huisarts juist makkelijker vond dan mijn moeder:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat crea hier gelijk heeft: de opening is er maar niet goed vindbaar omdat je nog niet zo oud en ook niet opgewonden/ontspannen bent. Je kunt natuurlijk altijd een check-up laten doen, maar ik vind dit niet ongewoon klinken. Je hebt wel meisjes bij wie de vagina echt afgesloten is, maar dat is ontzettend zeldzaam en daar wordt dan met een ingreepje wat weefsel weggehaald om het te corrigeren. Daarvoor kan er dan geen menstruatie plaatsvinden, dus dat is bij jou niet het geval. Ik weet nog dat ik vroeger, nog voordat ik ongesteld was, ging zoeken daarbeneden, en wel een 'gaatje' vond maar er maar een klein beetje inkon - ik stuitte ook op iets wat aanvoelde als een 'stop'. Toen hield ik me er een tijd niet meer mee bezig, en wat jaren later merkte ik niets meer en kon ik bijv. gewoon tampons indoen en alles.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Besef je ook goed dat de wanden van de vagina tegen elkaar aanliggen, het is niet zo dat het echt een 'gat' is, zoals een Pvc-buis.

Het beste antwoord

Er is absoluut niets om je zorgen over te maken. Het feit dat je wel ongesteld kunt worden en je dan ook gewoon bloed aantreft in je maandverband geeft eigenlijk al aan dat er een opening zit.

De opening zelf zul je waarschijnlijk met een spiegel niet zo goed kunnen bekijken. Wel moet je hem met je vinger kunnen voelen, maar zorg er wel voor dat je vinger goed nat is anders doet het zeer.

Het is voor nu niet iets om naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je zal wel gewoon maagd zijn en je maagdenvlies voelen. Heel normaal, zeker voor je leeftijd. Geen zorgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Onjuist, het maagdenvlies is geen vlies, maar een klein randje weefsel langs de vagina opening.
als je denkt dat het echt iets heel fouts is kun je naar de dokter gaan en er even naar laten kijken, maar het is wel iets waar je je voor zou kunnen schamen.
veder lijkt het mij niet zo'n heel groot probleem omdat je nog geen seks gehad hebt.
als je iets van pijn krijgt of iets voelt zou ik naar de dokter gaan maar bij geen pijn niets aan de hand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is heel normaal dat je als jong meisje geen gaatje voelt, dit komt omdat je waarschijnlijk niet ontspannen bent en omdat je niet nat bent, Dit is geen reden tot paniek, op een dag lukt het wel je vinger er een stukje in te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt toch even voor een preventieve controle naar een gynaecoloog? Het lijkt me vrij normaal om een keer per jaar naar je een gynaecoloog te gaan vanaf het moment dat je ongesteld wordt., ook al heb je geen concreet probleem. Dan word je gerustgesteld dat alles prima in orde is en kunnen alle kwalen voorkomen worden. Ik kom niet uit Nederland, dus weet niet hoe dat hier zit, maar waar ik vandaan kom, is het heel normaal om een keer per jaar naar vrouwendokter te gaan. Als preventie. Vrouwen hebben namelijk nogal vaak wat problemen en die worden niet zo snel/makkelijk herkend. En omdat de gezondheid van je voortplantingsorganen essentieel is om later kinderen te kunnen krijgen, lijkt me het heel verstandig om eens een afspraak te maken, wat de gewoonte hier ook is. Het gaat om je lijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier in Nederland is het niet gebruikelijk om jaarlijks voor controle naar een gynaecoloog te gaan als er geen bijzonderheden zijn.