Waarom hoor je daar niks meer over?

Van een kennis vernomen dat haar zoon van 15 drie weken geleden overleden is aan de mexicaanse griep. Jongen was kerngezond.
Nog niet zo lang geleden werd het nog bijzonder gevonden en gemeld in het nieuws, nu hoor je er niks meer over. Ik vraag me nu dan ook af, zijn het er ondertussen al zoveel die overleden zijn aan de M-griep (ook al waren ze niet ziek)en dus niet meer het vermelden waard? of houden ze het nu liever stil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Verschrikkelijk voor de betrokkenen... Ik ken ook een gezin waarvan de verder kerngezonde opa de resistente versie heeft en al wekenlang in het ziekenhuis ligt op kantje boord...
Op bijgaande link kun je precies zien wat de huidige stand van zaken is met het Mexicaanse Griepvirus. De teller wordt dagelijks bijgewerkt.
Verder ook nog een dynamische wereldkaart met de aantallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik denk dat dit komt omdat de epidemie officieel voorbij is.
Er zijn nog weinig mensen die ziek worden en er zijn al miljoenen gevaccineerd.
Maar wel een tragedie als je dit overkomt in je nabije omgeving.
14 jaar geleden
Ik denk ze houden het liever stil, zoals jij zegt. Om andere mensen niet te beïnvloeden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk bijzonder triest, maar ik denk dat het gewoon een keer geen nieuws meer is. De griep pandemie is officieel voorbij en daarmee is het nieuws geen meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stilhouden lijkt me een groot woord. Zonder af te doen aan hoe erg het is als zoiets gebeurt, is het geen nieuws. In ieder geval niet méér nieuws dan de 250 tot 2000 mensen die jaarlijks overlijden aan de 'gewone' seizoensgriep of complicaties bij zo'n griep.

Maar zoals gezegd: dat maakt het niet minder erg dat de zoon van je kennis is overleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toch geen nieuws. Herinner je je nog de eerste militaire gevallenen in Afghanistan? Nu hoor je een summier bericht in het nieuws, maar geen foto of beschrijving. Niet Jan Jansen en Piet Paaltjes zijn door een bermbom omgekomen, maar 2 NL militairen zijn omgekomen.
Vervlakking heet dat

Maar toen ik 17 was en in het ziekenhuis lag, lag er naast mij een jongen van 15 met griep, Ook hij ging dood, maar zelfs na 50 jaar denk ik nog regelmatig aan hem. Hij leeft dus voort in het diepst van mijn gedachte, Daar heeft zijn moeder weliswaar niets aan, maar hij is niet helemaal weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het yesterday's news is.Zo zit de media in elkaar.Door het in de krant te zetten wordt hij ook niet terug levend maar dat had misschien op een bepaalde manier de ouders kunnen helpen, het feit dat het erkend werd.Het is wel een ramp voor de ouders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor: de kennisgeving over de Mexicaanse griep is altijd heel open geweest.
Er zullen tijdens een griepgolf altijd mensen overlijden waarvan je dit niet verwacht.
Wat de precieze oorzaak is geweest is volgens mij niet bekend gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu is het de Q-koorts weer.
En denk je nu echt dat ze in Den Haag daar 1 nacht minder door slapen, door die doden??? Boeien boeien boeien....

Er zijn bijv. verschillende vaccins in omloop. Zuivere die bijna geen risico's hebben, en onzuivere die wel een risico met zich meedragen ( o.a. het risico op een alergische aanval ).

Raad nu eens wie de zuivere en wie de troep krijgen???

Juist....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De epedemie is vrijwel over. Het is voor journalisten dus ook niet meer intressant om daar over te schrijven als iemand na een epedemie nog dood gaat aan de gevolgen van de epedemie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niets geheim aan. de actuele stand van zaken is altijd na te zien bij de RIVM.
Het is voor de pers echter niet meer interessant.