Ouders weigeren ''Ja'' te zeggen op metalkleding kind ondanks alle argumenten die het kind geeft. Redelijk/onredelijk?

Ik heb laatst een vraag gesteld die luidt: ''Geloof ouders ten koste kleding kind?''
Ik heb veel geprobeert wat mensen zeiden. Toch blijven mijn ouders nee zeggen op metalkleding. Ik wil voornamelijk kleding van Children Of Bodom, die hebben de Reaper (haalt je op als je overlijdt) als logo. Hij bestaat niet, maar mijn ouders zijn christelijk en mijn moeder gelooft ineens dat de Reaper een soort van demoon is.
(ZIE 1E REACTIE VOOR MEER UITLEG).

Toegevoegd na 1 dag:
In de reactie dus alle argumenten die ik heb geprobeert. Er zit meer achter.
Mijn ouders zijn christenen, week na week moest ik mee naar de kerk. Sinds mijn 8e/9e vond ik de kerk al niet leuk, maar ik moest toch week na week mee tot iets na mijn 14e. Het christendom hoort juist mooi te zijn, maar door de jaren heen is het christendom wat anti gaan werken op mij. Ik hoef nu niet meer mee naar de kerk, alleen ik wordt er nog wel dagelijks mee geconfronteert thuis, dat heb ik wel geaccepteert. Maar het is moeilijk om het geloof van mijn ouders te respecteren door het verleden dus. Door het geloof van mijn ouders mag ik dus ook geen metal kleding, ja het ligt echt aan het geloof, dat zei mijn moeder zelf. Ik kan alleen hun geloof respecteren, zolang het maar niet ten koste gaat van mij. Niet dat ik een satanist wil zijn, maar door het verleden etc is het heel moeilijk te respecteren.

Weet jij het antwoord?

/2500

je zegt o.a. "ze begrijpen mij niet" Nou is dat helaas iets wat het grootste deel van jouw leeftijdscategorie ervaart en waardoor ook wel gezegd wordt dat het bij de leeftijd hoort. (pakweg 12-17 jr, maar ook wel veel ruimer.) ik vind het erg consequent van je moeder, als ze het volhoudt. veel ouders laten tegenwoordig over zich heen lopen en zijn bang dat hun kinderen hen gaan overschreeuwen; wat ze dus juist doen als ze toegeven, maar oké. mijn mening zou zijn: zolang je bij je ouders/moeder woont, hebben zij over diverse zaken de doorslaggevende mening. Wat je daarna doet, moet je zelf weten. maar of dat zo is, hangt ook v/d rest van je opvoeding af. heb je een vrije opvoeding en laten ze je aanmodderen zoals jij het maar leuk vindt? dan komt dit onverwachts. Zijn je ouders echter altijd degene die knopen doorhakken, dan is dit een logisch gevolg. Kijk, zij heeft bijvoorbeeld haar argumenten. Daar kan je het mee oneens zijn, en de jouwe beter vinden, of desnoods vind je jouwe beter onderbouwd. Wat zij hier echter ook doet behalve haar inhoudelijke afkeer uiten, is het leren van gezag. (ja, beroerd woord he). Je zit namelijk in de (voor jou) irritante leeftijd dat je wel een eigen mening hebt, maar daar nog niet alle kanten mee op kan als je zou willen. Als je moeder hier voet bij stuk houdt, vind ik dat zeer te prijzen. Wat ze namelijk ook doet (bewust of onbewust) is het jou leren van het feit dat er in het leven regels zijn waar je niet blij mee bent, maar waar je je wel aan moet houden. Neem bijvoorbeeld autorijden. Als jij lessen zou krijgen, of zelf erg handig bent, dan zou jij nu ook best auto kunnen rijden. Misschien nog wel beter dan menig 18+'er. Maar er zijn in een samenleving nou eenmaal regels. En om daarmee te leren omgaan, heb je thuis zo'n mini samenlevinkje om dat te leren.

Toen ik deze vraag las dacht ik meteen ‘Oh, die ouders moeten niet zo moeilijk doen en gewoon hun zoon de kleding laten dragen die hij mooi vindt’. Dat komt omdat ik afgelopen jaren ook alternatief gekleed was en mn ouders dit alleen maar heel mooi vonden. Ik weet zeker dat ik nog een stuk alternatiever gekleed zou zijn geweest als mn ouders het niet mooi hadden gevonden en me een stuk strenger op hadden gevoed dan dat ik opgevoed ben. Ik voelde me lekker in die kleding, vooral tijdens concerten en festivals. Maar toen ben ik alle antwoorden gaan lezen. Ik ben het niet met alle meningen eens, maar ik ben er wel objectiever door gaan denken en ik ben ook van mening dat je respect moet hebben voor de regels thuis. Het is goed om je eigen mening en smaak te hebben, maar uiteindelijk zijn je ouders degene die wat over je te zeggen hebben thuis zolang je daar woont. Ik snap hoe je je anti- geloof- gevoel hebt ontwikkeld, dat is ook niet vreemd als je jaren tegen je zin in naar de kerk wordt gesleept. Hebben je ouders er vrede mee dat jij niet geloofd wat zij geloven? Andersom is dat wel het geval.. jij hebt respect voor het geloof van je ouders. Dat vind ik heel goed! Wat mij persoonlijk wel een goede zet lijkt.. is niet teveel in discussie gaan, maar respect blijven tonen naar elkaar. Accepteer elkaar en sluit een compromis als dat kan. Blader met je ouders eens door de Large. Omcirkel de artikelen die jij mooi vind en welke jij wel zou willen dragen (Er staat genoeg anders leuks in dan COB shirts!) En vraag je ouders wat ze van die artikelen vinden. In dat blad staat jouw wereld.. jouw kledingsmaak.. Laat je ouders hier kennis mee maken, zodat er misschien meer begrip komt. Kom er samen achter wat wel in huis aangetrokken mag worden en wat niet. Er zijn zoveel shirts die Metal zijn, maar wel een kans hebben om geaccepteerd te worden door gelovige ouders.. Creeer je eigen ‘door je ouders geaccepteerde’ stijl. Kijk eens naar funshirts met gafe teksten, of misschien mag je wel ‘extreme’ broeken dragen maar moet je je shirt een beetje ‘normaal’ houden maar mag je jezelf wel wat opleuken met kettingen en armbanden. Eventueel met van die grote spikes. Of mag je je schooltas pimpen met patches van je favoriete bands. Sta niet langer stil bij wat niet mag, maar ga kijken naar wat wel mag. Zoek naar mogelijkheden en creeer je eigen stijl met goedgekeurde kleding. Wees creatief en ANDERS! Heel veel succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100