Ik heb de laatste tijd vaak kramp in de voeten/kuiten (vooral rechts) , ook snachts ,moet ik mij ongerust maken?

vannacht werd ik wakker van de pijn in mijn benen , zelfs nu doet wederom mijn rechter onderbeen zeer als ik er op loop

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die pijn die je nu overdag voelt, kan heel goed spierpijn zijn als gevolg van de kramp vanacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook gewoon aan het matras liggen!

Het beste antwoord

Als je je zorgen maakt, altijd even langs de huisarts gaan.
Je kan ook zelf ' dokteren', een magnesium te kort kan een oorzaak zijn. Maar er zijn ook mensen die geen last meer hebben als ze een stuk zeep onder hun matras leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL dus geen erwt? maar serieus wat voor goeds kan die zeep dan doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet wel Sunlight zeep zijn ...
Raar maar waar ... t helpt !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kun je zelfs wetenschappelijk verklaren
Spierkramp is het verzuren van je spieren
Een base is de tegenhanger van zuur
Zeep(sunlight) is een base
Dus wassen met die zeep en een stuk aan je voeteind leggen ;-)

Andere antwoorden (3)

Dat kan te maken hebben met bijvoorbeeld magnesiumtekort. Je zou bloed kunnen laten prikken om te laten testen of je van alles wel genoeg krijgt, en je kunt een multivitaminepreparaat slikken om de boel goed aangevuld te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst alles laten nakijken via de huisarts.
Het zou ook een vochttekort kunnen zijn. Veel water drinken overdag heeft mij geholpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je je geen ernstige zorgen hoeft te maken. Kuitkramp word vaak veroorzaakt door Magnesium tekort in het lichaam. Je zou kunnen proberen de komende dagen eens een banaan te eten. Hier zit namelijk magnesium in en kan je tekort aanvullen.
Werkt dit niet kun je ook tabletjes krijgen, maar je bloed eens na laten kijken kan ook geen kwaad. Vaak is het een combinatie van een aantal te korten die de huisarts dan het beste kan behandelen.

Succes