hoe snel bouw je conditie op?

Ik heb donderdag voor het eerst hard gelopen volgens een schema. Nu vanavond, zaterdag, heb ik weer gelopen met hetzelfde schema.
Waar het donderdag moeizaam ging, ging het vandaag veel beter. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Goed bezig :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt ritsuka. het voelt heerlijk :)

Antwoorden (2)

Omdat je lichaam went aan de intensieve inspanning.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het opbouwen van conditie en uithoudingsvermogen gaat in kleine stapjes. Ik merk bij het hardlopen ook wel ns verschil (bijv een kleine terugval) maar dat heeft dan te maken met het moment van de dag, wel of niet gegeten, te weinig vocht etc. Het kan dus ook zijn dat de/ jouw omstandigerheden zaterdag beter waren dan donderdag.