is er wat te doen tegen oorzuizen

ik draag een hoorapparaat (baha) overdag heb ik weinig last van oorsuizen ik zet een muziekje op o.i.d.

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Enkele maanden geleden is deze vraag ook gesteld en zijn er uitgebreide antwoorden en tips gegeven. Vooral praktische tips om het oorsuizen te overstemmen waardoor het wat dragelijker wordt. Helaas is oorsuizen (tinnitus) nog niet te genezen maar kun je er prima mee leren leven. Succes en vergeet niet de bijgevoegde link te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
joke52
13 jaar geleden
hartelijk dank voor je antwoord, ik ben inderdaad is gaan surfen op het net en via de nvvs heb ik het boekje gevonden "help het is nooit stil"ik heb daar al veel nuttige informatie uitgehaald

Andere antwoorden (2)

het enigste wat je kan doen is inderdaad een muziekje
om het te overstemmen.
Een oor beschadiging ( oorsuizen ) is onherstelbaar, zit
er zelf ook mee, heel irritant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen oorsuizen is weinig te doen. Toch vertellen sommige mensen dat ze onder bepaalde omstandigheden geen of veel minder last hebben van ‘hun geluid’. Bijvoorbeeld als zij geconcentreerd bezig zijn met werk of hobby, intensief sporten of juist ontspannen (yoga). Misschien merkt u dat bij bepaalde geluiden uit de omgeving het oorsuizen nauwelijks meer te horen is. Zo kan het geluid van een radio of walkman soms helpen, maar ook geluiden als het tikken van de klok en het ruisen van de wind of de zee. Ook het geluid van uw auto of van verkeer in uw omgeving kan het oorsuizen naar de achtergrond dringen.

Wanneer oorsuizen ontstaat als bijwerking van medicijnen, is het verstandig uw medicijngebruik aan te passen. Als iemand slechthorend is, kan een hoortoestel helpen. Wanneer geluiden uit de omgeving beter worden gehoord, kunnen deze het oorsuizen overstemmen. Er bestaan ook zogenaamde tinnitusmaskeerders. Dit zijn apparaatjes voor op het oor die een aangenaam geluid maken waarmee het tinnitus-geluid wordt overstemd. Sommige mensen hebben hier baat bij. Tinnitusmaskeerders zijn bij een audiologisch centrum verkrijgbaar (na een verwijzing van de huisarts).