Neusschot verdwenen door overdadig cocaine of speed snuiven, kan dit?

In een ver verleden begaf ik mij zo nu in dan in kringen, waar de uitspraak wel eens te horen was "hij/zij heeft zoveel (coke) gesnoven dat zijn/haar neusschot verdwenen of opgelost is".
Nou vroeg ik me af of dit eigenlijk écht mogelijk is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Jazeker, de bloedvaatjes in het kraakbeen van het tussenschot vernauwen door het cocainegebruik, hierdoor is er onvoldoende bloedcirculatie in het kraakbeen en daarna sterft het kraakbeen af. Er komt dus een gat tussen de beide neusgaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, en helaas niet alleen van drugs. Een vriendin van mij moest voor haar aandoening dagelijks meermaals neusspray nemen, en zij heeft daardoor ook een gat in het tussenschot opgelopen...