slotjes beugel vragen

ik heb een paar vragen want ik krijg morgen een slotjes beugel
1. het draadje dat word geplaast hoe voelt dat?
2. als de beugel strakker word gedraaid wat moet je dan doen?

thanxx alvast

Toegevoegd na 23 uur:
Heey allemaal,,

Ik heb nu een slotjesbeugel
Het valt hartstikke mee!
Ik heb nu best wel veel pijn,
maar niet echt dat het superzeer doet

xxx

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het draadje plaatjes geeft druk op je tanden. Denk aan het gevoel wat je krijgt als je je tand stevig vastpakt en iets probeert te draaien.

Bij het strakker zetten hoef jij niets te doen. De ortho doet dat door het draadje iets aan te trekken aan de achterkant en/of iets te buiten aan de draadjes. Vervolgens knipt hij het draadje aan het einde af zodat je er weinig last van hebt.

Na het plaatsen zullen je tanden enige tijd gevoelig zijn / licht pijn doen in je kaak.