Is het normaal om bijna 2 weken achter elkaar doorbraakbloedingen te hebben (ondanks doorslikken)?

Ik heb de pil nu sowieso 3 maanden achter elkaar doorgeslikt. Normaal doe ik altijd een stopweek na max. 2 maanden. Ik heb nu al bijna 2 weken elke dag beetje bloedverlies en slijm.Een beetje doorbraakbloeding is normaal, maar dit is wel erg lang. Het gaat echt om elke dag een heel kleine beetjes bloed.
Is het normaal om zo lang achter elkaar doorbraakbloedingen te hebben?

Waar het mogelijk mee te maken kan hebben;
- Ik heb sinds ongeveer 3 weken ander eetpatroon (veel gezonder, veel fruitsmoothies, veel organisch/biologisch eten, géén snoep, koekjes, suiker)
- Mijn pil kreeg een nieuwe verpakking; de strip begint nu op maandag ipv. zondag. Ik begon altijd op zondag en doe dat nu ook en eindig de stip dus met de eerste maandag (kan me niet voorstellen dat dit iets uit maakt)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.3K
Amadea
11 jaar geleden
Dat is niet "ondanks", maar juist "dankzij" het doorslikken! Je lichaam is gewend om elke 2 maanden wat af te laten vloeien, maar dat heb jij nu een maand lang verhinderd. Logisch dat je lijf protesteert!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat leek mij ook logisch, maar 2 weken is wel erg lang. zo lang duurt een ongesteldheid natuurlijk nooit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Luister naar je lichaam. Je lichaam verwerpt de pil... Kan zijn dat de pil nu niet meer werkt.
Las een stopweek in en dan daarna weer je normale routine oppakken.
Dan werkt alles het weer.

Antwoorden (1)

Lees eens goed de bijsluiter door. Doorbraakbloeding is niet erg, maar als het langer als een bepaalde tijd duurt, kan het zijn dat de huisarts je een andere (zwaardere) pil geeft.

Doorbraakbloedingen kunnen ook nog andere oorzaken hebben, dus ga even langs je huisarts

Doorslikken zelf kan helemaal geen kwaad.

Gewoon even de huisarts bellen dus..

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog een link met wat info over bv stopweekfabels :

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/32834-de-pil-doorslikken-geen-stopweek-is-het-schadelijk.html