Ik moet na elke maaltijd een grote boodschap doen, hoe komt dit?

Ik zat gisteren in een restaurant en na elke maaltijd moest ik even naar het toilet om een grote boodschap te doen. Erg vervelend en als ik thuis ontbijt heb ik het ook. Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
38.2K

Antwoorden (6)

Een snelle spijsvertering . Is niets mis mee .
Alleen als je aan de diaree bent moet je wel even langs de arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel apart. Een grote boodschap doen wij mensen gemiddeld één keer per dag. Onze spijsvertering heeft doorgaans 8 uur nodig om eten geheel te verteren. Als je verder gezond bent zou ik me geen zorgen maken, maar kan me wel voorstellen dat het erg onhandig is als je te pas en te onpas moet toiletteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet geheel normaal,evenmin als dat je in een restaurant meerdere maaltijden achter elkaar oppeuzelt,ook al was het 1e kerstdag.
Mijn vermoeden is toch dat je spijsvertering niet helemaal werkt,zo als het zou moeten. Consulteer een arts zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het ook, want ook als ik ga werken heb ik na de pauze altijd diaree, heel vervelend. Dan is het wel op te lossen met diaree pillen maar dit is geen normale spijsvertering denk ik.
Snuffel
14 jaar geleden
als ik je reactie zo lees is het echt tijd om een bezoekje aan de huisarts te brengen.
Kan 't soms zijn dat je je niet voldoende ontlast? Ik bedoel, dat je te snel denkt klaar te zijn. Probeer eens gewoon de tijd ervoor te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou kunnen ja, ik ben niet de persoon die een half uur blijft hangen op de w.c. Misschien ligt het daar wel aan!
Snuffel
14 jaar geleden
Boekje mee
Actief spijsverteringssysteem lijkt me.
Kan me voorstellen dat het onhandig is,
Wat meer vezels eten misschien.
Of heb je een glutenallergie?
Eigenlijk geef je wat te weinig info, is het dun of gewoon,
wat eruit komt.
Ik denk niet dat het kwaad kan, integendeel.
Het tegenovergestelde is nog veel vervelender, maar dat was de vraag niet.
Primair zou ik een voedselallegie uit willen sluiten.
Naar de huisarts dus.
Deze kan ook gelijk doorverwijzen naar de dietist als er verder niets vervelends aan de hand is.
Zenuwachtigheid kan echter ook voor aandrang-overlast zorgen.
Eern wortelkanaalbehandeling bij de tandarts kan spontaan een flinke verstopping verhelpen.
Voor mensen die daar niet bang voor zijn , helpt een uitnodiging van de belastinginspecteur, als je een ongemelde buitenlandse rekening met een leuk saldo hebt.
Alle gekheid op een stokje, het is een probleem dus pak het aan.
Heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan aan van alles liggen. Zoveel, dat een bezoek aan de arts wel raadzaam is.

Het kan gewenning zijn (echt waar!). Het kan ook gewoon een snelle spijsvertering zijn.

Het kan ook een parasiet zijn, een allergie (bijv. gluten), of een ziekte zoals Coeliakie (spelling?) of de Ziekte van Crohn.

Houd eens goed bij hoe lang het duurt van eerste hap tot poepen, van laatste hap tot poepen, en of je andere verschijnselen hebt. Let op een opgeblazen gevoel, winderigheid, krampen, koude rillingen. Bekijk je ontlasting en let op kleur en consistentie. Als het heel zacht is, kijk dan of het gewoon waterig is, en of er slijm is te zien. Ook bloed (wel moeilijk te zien).

Schrijf dit alles gedurende een paar dagen op en ga met je lijstje naar de huisarts.
Cryofiel