Hoe gezond is 8 uren per dag wandelen?

Ik vroeg mij af hoe gezond het is om elke dag (maandag tot vrijdag) 7 uren per dag te wandelen met een pauze van 1 uur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
In wat voor tempo loop je?
en is dit voor je werk of zo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige mensen zijn voor hun werk de hele dag op de been.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag het eens aan de postbode.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka, wel ik ben 3 weken geleden geopereerd aan mijn rug en moet nu elke dag 3x 30 minuten gaan wandelen... Over 4-6 maanden moet ik terug gaan werken en mijn werk is een staande job, dus ik vroeg mij af wat nu beter is: een staande job met veel bewegen of toch een zittende job gaan zoeken? Ik weet dat bewegen heel gezond is maar is het wel gezond als je 7 uren per dag moet bewegen voor uw werk?

Antwoorden (3)

overmatig bewegen kan verslavende vormen aannemen. Het lichaam maakt tijdens het vasten namelijk endorfinen aan. Ook bij (overmatig) sporten worden endorfinen aangemaakt. Deze stoffen geven een prettig gevoel, alsof je de hele wereld aankunt. Dit kan verslavend zijn en de behoefte aan meer vasten of meer sporten doen toenemen, totdat de lichamelijke reserves uitgeput beginnen te raken. Mensen die zich hebben verloren in het vasten of overmatig sporten (anorexia athletica) hebben vaak zelf niet de indruk dat het slecht met ze gaat. Ze voelen zich immers goed en hebben ontzettend veel energie. Stoppen met vasten of overmatig sporten kan een vorm van ontwenning teweeg brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel ik ben 3 weken geleden geopereerd aan mijn rug en moet nu elke dag 3x 30 minuten gaan wandelen... Over 4-6 maanden moet ik terug gaan werken en mijn werk is een staande job, dus ik vroeg mij af wat nu beter is: een staande job met veel bewegen of toch een zittende job gaan zoeken? Ik weet dat bewegen heel gezond is maar is het wel gezond als je 7 uren per dag moet bewegen voor uw werk?
Als je hierbij ook genoeg eet kan het gezond zijn, wanneer je niet genoeg eet en dus te weinig brandstoffen hebt ga je uiteindelijk je spieren verbranden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel ik ben 3 weken geleden geopereerd aan mijn rug en moet nu elke dag 3x 30 minuten gaan wandelen... Over 4-6 maanden moet ik terug gaan werken en mijn werk is een staande job, dus ik vroeg mij af wat nu beter is: een staande job met veel bewegen of toch een zittende job gaan zoeken? Ik weet dat bewegen heel gezond is maar is het wel gezond als je 7 uren per dag moet bewegen voor uw werk?
Er zijn genoeg mensen die de hele dag op hun benen staan te werken zoals winkelpersoneel en bouwvakkers. Als je het daarmee vergelijkt en gewoon regelmatig voldoende eet gedurende dag zou dat geen probleem moeten opleveren. Ik zou er alleen flink tempo inzetten maar misschien 4 a 5 km per uur.
een jaar geleden