Wat te doen tegen iemand die je eerst stalkt en vervolgens zegt dat jij dat bij diegene doet?

Hallo,

Er is iemand die ik nauwelijks ken en me achterna kwam op mijn vakanties, me stalkt door regelmatig langs mijn huis te rijden, met zijn kinderen naar het speeltuintje kwam bij mijn huis en me ''zwijgende telefoontjes geeft''. Nu ben ik er door rare opmerkingen van mensen die ik ook niet echt erg goed ken achter gekomen dat hij nu aan het rondbazuinen is, dat ik al die dingen juist bij hem doe.
Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

deze persoon gewoon negeren. dan gaat voor hem de lol en de uitdaging er vanzelf af.

mocht het in de toekomst echter niet ophouden of escaleren dan kan je aangifte doen van stalking. belangrijk is dan wel dat je de stelselmatigheid van het stalken kan aantonen. tip is daarom om vanaf nu een dagboekje bij te houden, waarin je zijn stalkingsgedrag bijhoudt.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad is een soort logboek handig ja.
Zeg tegen de mensen waarvan je het hoort dat het niet waar is. Stap op hem af en vraag waarom hij het doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou gewoon naar de politie gaan om aangifte te doen voor stalking. De politie kan je dan verder helpen, als blijkt dat hij de stalker is dan zijn de vermoedens van de mensen die denken dat jij hem zou stalken ook weg.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar uiteraard weet ik niet hoelang je al gestalkt word.. is het een teleurgestelde minnaar? je kunt eerst ook contact opnemen met de stalker zelf om te vragen wat zijn motief is. als dat niet helpt zou ik sowieso naar de politie gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat stalken is een tijd geleden gebeurd en komt nu niet echt zo heel veel meer voor, wat nu meer speelt is dat ik erachter ben gekomen dat hij dus al die dingen over me verteld. Verder is het wel iemand waar ik in eerste instantie warme gevoelens voor heb gekregen en ik weet van hem dat het wederzijds is. Maar dat is al een hele tijd geleden begonnen in een ''professionele relatie'', om het zo maar even te noemen. We hebben elkaar eigenlijk niet leren kennen en er is nooit iets gebeurd. Daarnaast heeft hij een vrouw en kinderen en er is sprake van een grooot leeftijdsverschil. Ik heb nu dus ook absoluut geen gevoelens meer voor hem!!!
Aangifte doen bij de politie. 'Rondbazuinen' dat iemand je stalkt is nog altijd minder tastbaar en controleerbaar dan een aangifte, en hij moet wel heel veel lef hebben wil hij óók aangifte gaan doen van iets wat er niet is. Daarbij kan de politie de zaak dan onderzoeken, en zal als het goed is de waarheid boven tafel komen.

Verzamel dus ook zoveel mogelijk bewijzen van wat hij doet, vraag bijvoorbeeld telefoongegevens op bij je provider en neem dingen op of leg dingen vast (ten minste zelf een logboek bijhouden met wat hij doet en wanneer, maar liefst ook bewijzen daarvan verzamelen natuurlijk) en overleg dit ook aan de politie.