Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik als 13jarige naar een pleeggezin als ik wil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
688
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He, mag ik vragen waarom je dat wilt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als er geen reden voor is kan dat niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om naar een pleeggezin te kunnen/moeten, moet het thuis voor jou "onveilig" zijn om op te groeien.
als jij denkt dat dit voor jou van toepassing is, zou ik als ik jou was iemand (huisarts of kindertelefoon) in vertrouwen nemen om je problemen te delen.
Deze mensen kunnen je helpen om evt. in een pleeggezin geplaatst te worden.
het kan dus niet "zomaar"omdat je bijv. niet goed met je ouders kunt opschieten of regelmatig ruzie hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pleeggezinnen voor kinderen van die leeftijd zijn dr vrijwel niet. En als er al pleegezinnen zijn te vinden die deze leeftijd nemen, is de oorzaak erg belangrijk.
Ben je een zwaar ontspoorde puber of zijn jou ouders bv aan de drank of drugs........
Meestal draait het er op jou leeftijd op uit dat je eerst in de crisisopvang komt en vanuit daar naar een instelling, zoals internaat, KTC (kamer trainingscentrum) of in het ergste geval een gesloten afdeling van de jeugdgevangenis.

sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wiccalife; heb getwijfeld of ik dit ook bij mijn antwoord moest zetten, maar was bang dat de vraagstelster dan uit angst misschien geen hulp zou zoeken.
dus minikillfighter, als het bij jou thuis echt grote problemen zijn; zoek toch hulp!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je helemaal gelijk aan gonzo, Hulp zoeken is altijd een goede optie!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding